Wanneer medicijnen tegen de misselijkheid?

Hoi dames,
Ik ben nu 13 weken en sinds 5/6e week misselijk.
Ik heb heel de dag een wee en misselijk gevoel. Ik moet veel kokhalzen zonder echt te spugen dat lukt bij mij niet zo makkelijk Soms kan ik het door te eten even laten verdwijnen. Maar daarna komt het steeds weer terug. De laatste dagen heb ik echt een pijnlijke maag en ben nog misselijker en ook overgeven.
Ik ben hier helemaal niet bekend mee. Bij m'n 1e zw schap n paar x moeten overgeven maar dat was t.
Ik word er zo moe van, ben het echt zat nu.
Sorry voor mijn verhaal, nu mijn vraag; wanneer kun je die med tegen misselijkheid krijgen? Alleen als je veel spuugt? Ik voel me n beetje alsof ik niet mag klagen namelijk.
Maar toch ben ik t spuugzat.
 
heey m88

ik heb de misselijk pillen vrij snel gekregen van me gynocoloog schreef ze meteen voor
ik was hele tijd misselijk maar niet overgeven
ander wat yoghurt proberen doe ik elke avond voor ik ga slapen helpt ook

succes

liefs
 
Als het je dagelijkse leven in de weg gaat staan, zou ik de ha vragen om medicijnen voor te schrijven. Ik ben inmiddels 19 weken en en heb van 8 weken t/m 17 weken Emesafene geslikt. De misselijkheid ging hier niet helemaal door weg, maar de pieken werden er af gehaald. Ook zorgden ze ervoor dat ik beter kon eten, wat natuurlijk ook heel belangrijk is. Dus, niet twijfelen en gewoon de ha bellen.
 
Ik gebruikte bij een eerdere zwangerschap Okugest van VSM. Hielp wel enigszins, maar was niet je-van-het.
Nu ben ik inmiddels ruim 15 weken zwanger en de misselijkheid is er, helaas, ook nog steeds. Evenals flinke maagkrampen afentoe ook, en op de 1 of andere manier heb ik ook flink last van lucht. Alle klachten zijn sterk afhankelijk van wat ik eet (verdraag niks vets/ongezonds meer, misschien niet eens zo heel erg slecht natuurlijk) en (voor mij dan) 'makkelijk' op te lossen door verspreid over de hele dag kleine beetjes te eten, regelmatig een beetje zuivel helpt me goed en (ook erg belangrijk) veel blijven drinken.
En als niks helpt zou ik idd gewoon ook de arts/verloskundige/gynaecoloog bellen.
 
Hoi.
Ook hier veel last van misselijkheid.
Bij mijn vorige zwangerschap hield ik vanaf 7 tot 14 weken helemaal niets binnen, zelfs geen slokje water. Als gevolg dan ook 3x opgenomen geweest met uitdroging. Ook ik had destijds Emesafene, maar het hielp maar weinig.
Deze zwangerschap is in die zin beter dat ik wel wat kan eten en drinken, maar ben de hele dag misselijk. Emesafene helpt ook nu bijna niets. Veel tussendoortjes voor als het even goed gaat, maar ik ben slecht in staat om te werken en op mijn vrije dagen voor mijn kind te zorgen. Raak er beetje zwaarmoedig van. Ik hoop dan ook heel erg dat het deze keer ook stopt bij 14 weken, dan heb ik nog 3weken te gaan...

Er zouden speciale lolly's zijn met etherische olie die ook misselijkheid zou verminderen, iemand ervaring mee?
Of zijn er dames die andere tips en trucks hebben? Ik hoor ze graag!
 
Ik ben ook elke dag misselijk.
Ben nu 9 weken en ga bijna op vakantie. 
2 weken Griekenland en. dan ben ik 16 weken.
Ben zo bang dat ik het niet volhou daar,maar medicatie vind ik eng voor de baby
Gr
 
 
Terug
Bovenaan