wanneer mee op de fiets??

Hallo,
Ik ben zeer benieuwd vanaf welke leeftijd jullie je kind meenemen voor op de fiets en vanaf wanneer mag dat eigenlijk?
Mijn zoon is nu 8 maanden en kan nog niet helemaal zelfstandig zitten maar in de kinderstoel blijft hij prima rechtop zitten.

Groetjes Monique
 
hallo

mijn dochter is nu ruim 9 maanden en officieel mag het volgens de boeken vanaf 9 maand
ook mijn dochter kon nog niet helemaal zelf zitten maar zat prima rechtop in de kinderstoel toen heb ik op cb gevraagt wanneer ze mee kon en die zeiden vanaf het moment dat ze zelf goed gaan zitten
ook is het zo dat als je fietst het best wel heen en weer schudt en dit is best een grote belasting voor hun ruggetje/ ruggegraad
ik ben toen ze 8 en een halve maand was toch af en toe gaan fietsen met haar gewoon een blokje om een paar minuutje maar was erg leuk en toen ging ze opeens zelf zitten! toen dacht ik nu kan ze mee en nu fiets ik vaker maar nog niet lange stukken dat is te vermoeiend voor die kleintjes
en als het koud is  en als het waait  het ook niet aan te raden want dan zijn ze zomaar ziek even dik inpakken dan kan het misschien wel even
maar mijn dochter was nog nooit ziek geweest en afgelopen week begon het te waaien en toen op de fiets en prompt s'nachts koorts en diaree en overgeven alles kwam er uit de huisarts zei komt gewoon omdat het op de fiets met zulk weer toch nog te koud is....
sorry weer een heel verhaal geworden maar hoop dat je er iets aan hebt

groetjes chantal
 
Als je kind goed kan zitten, zelf, dan maakt het niet uit of ze 6, 7 , 8 of 9 maanden zijn.
Ons zoontje was 7 maanden, toen kon hij zitten. Dus gingen wij gewoon op de fiets, niks niet proberen, maar gewoon op de fiets wat ik altijd ook deed!
 
Kijk wel goed naar de stabiliteit van de nek. Wij als volwassenen kunnen makkelijk de hobbels en bobbels op de weg opvangen, maar je kleintje kan dat nog niet of minder goed.
 
Terug
Bovenaan