Wanneer mee op de fiets?

A

Anoniem

Guest
Omdat het nu mooi weer is begint het te kriebelen, ik wil zo graag gaan fietsen met Marissa maar moet nog even wachten. Eind mei krijg ik een nieuwe fiets met een zitje van bobike. Maar uiteraard wil ik dan ook gaan fietsen. Marissa is dan 8.5 maand. Ze zit al wel heel mooi rechtop maar ze kan nog niet helemaal zelfstandig zitten. Vanaf wanneer hebben jullie je kleintje meegenomen? Volgens mij zeggen ze vanaf 9 maanden maar zou twee weken eerder erg zijn?

Liefs Linda, moeder van Marissa 7.5 maand

Hoi!

In de gebruiksaanwijzing van het fietsstoeltje staat dat een kindje erin mag als het zelfstandig kan zitten.
Ze houden het zoiezo niet langer uit dan een kwartiertje in het begin,is ook niet zo goed voor de rug van het kindje.
Ik zou wachten tot 9 maanden,maar dat is mijn idee....

De zomer duurt hopelijk nog een tijdje....
Succes!!!En fiets ze!!

Liefs,swinnie

Hoi Linda,

Ik ben voor het eerst gaan fietsen met Feline toen ze een maand of 10 was. Het is niet aan te raden om langer dan 10 minuten te fietsen als ze nog niet zelf kan zitten. (Feline mag van het CB helemaal niet veel meer zitten omdat ze nog niet goed rechtop zit terwijl ze al 11 maanden is)

En wandelen kan natuurlijk ook met dit weer :)

groetjes Maris

Klopt...ze moeten zelfstandig en zonder ondersteuning van de handjes rechtop kunnen zitten. Het aantal maanden telt dus niet echt.

gr.Ing

hoi hoi

ik moest vorige week met Ryan op controle bij het cb en heb het daar
gevraagt en hun keken naar zijn ruggetje toen die zat
ze zag goed zijn bilnaad en zei dat hij mooi op zijn  billen zat dus NIET op zijn
onderrug wat veel kinderen schijnen te doen
en ze zei dat hij mooi mee mocht op de fiets

als je zekerheid wilt loop je toch ff naar het inloop spreekuur op het cb

idd staat op de zitjes 9 maanden maar elk kind is anders de een zit goed met 8 maanden en de ander pas bij 11

succes groetjes moekje en ik hoop dat ze gauw goed kan zitten om mee te gaan fietsen

vera is nu net 9 maanden en ik fiets nog 2 weken met haar
ze kan nog niet geweldig zitten maar naar de winkel toe red ze prima
hoe meer ik fiets hoe beter ze gaat zitten
je moet denk ik gewoon naar je kindje kijken en beginnen met kleine stukjes

groetjes sibje

Hoi Moekje,

Mag ik vragen hoe oud Ryan nu is? Ik denk dat ik inderdaad eind mei als het zover is even binnen loop bij  het CB dan weet ik het zeker. Want ik hoef pas over 6 weken of zo.

Liefs

Linda

Benthe fietst ook sinds een week met ons op de fiets. Zij is net 8 maanden geweest en vind het helemaal geweldig. Als het niet te lang is en ze kan recht zitten, dan mag je haar straks best al even meenemen.

Groetjes Martine

Terug
Bovenaan