wanneer mee uit het ziekenhuis??

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,
weten jullie dat?? Wanneer mag een baby mee vanuit het ziekenhuis?
Dit natuurlijk wel wanneer alles goed gaat met de kleine.
De ene zeg namelijk 36 weken en de andere 37 weken.
Ben heel benieuwd want as zondag ben ik 36 weken en ben toch bang dat het niet een 40 weken zwangerschap gaat worden.

Mams79

Volgens mij is daar geen standaard termijn voor. Het gaat erom dat het kindje goed op gewicht is, de longetjes goed gerijpt zijn, kindje zelf kan drinken (uit fles of borst) en  geen infecties heeft. Dat kan dus  per kindje verschillen.

Maar met 36 wkn zijn ze vaak al een heel eind (een week later mag je tenslotte al thuis bevallen), dus hoeven ze over het algemeen niet of niet lang te blijven.

Groetjes,
Ikke mv 1 & ?

Hoi,

Dat ligt eraan hoe goed de baby het doet. Kan hij zich warm houden, drinkt hij goed en groeit hij goed. Onze dochter is vorig jaar met 36 weken geboren. Hoewel ze een prachtig gewicht had (3165 gr en 48 cm) heeft ze 11 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ze dronk namelijk niet goed, en viel te veel af. Toen ze 2 dagen goed groeide en goed dronk mocht ze mee naar huis.

Groetjes, Cathy (juni2006-mama)

Net als wat Cathy zegt verschilt het erg per kind hoe ver het is. Moet zeggen dat er 3 "vroege" kindjes (36-37 weken) in mijn familie zitten en ze allemaal moeite hadden met drinken en/of op temperatuur houden. Ook nu is er in mijn vriendenkring een kindje geboren met 36,6 weken en dit kindje heeft ook 5 dagen in het zh gelegen vanwege het niet goed kunnen drinken. Er zijn natuurlijk uitzonderingsgevallen maar de kleine kan beter nog een weekje blijven zitten.

groet,
Jinny
mv Ruben (30-07-2005), Tirza en Simon (03-10-2007)

Terug
Bovenaan