A
Anoniem
Guest
ehmm..even kijken of ik dit een beetje kort kan houden. Ons kind is te vroeg geboren, 4 weken en 2 dagen. Nu is hij bijna 6 weken (gecorrigeerd bijna 2) Hij heeft (vanwege geen zuigreflex en niet willen drinken, verder deed hij het prima) 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Daarna hebben wij 4 weken op 8 voedingen van 65 geleefd. de wijkverpleegkundige die kwam vond dat prima bij zijn gewicht (hij kreeg totaal dus 520 en woog 3300 ongeveer). De laatste weegbeurt ruim een week geleden gaf een gewicht van 3640. CB gaf niet aan iets op te hogen, sterker nog we hebben het amper over het eten gehad. Nu had de wijkverpleegkundige gezegd minimaal 150 per kilo maximaal 180 met een max van 1 liter per dag. Allemaal prima. Na 4 weken kwam er eindelijk wat meer tijd tussen de voeding (Hoera) zelfs 3 nachten 5 uur. en zo kwamen we op 6 voedingen van 100 (had de fles van 100 gemaakt omdat we AR gebruiken en die kan je niet voor de helft bewaren zeg maar, we hebben hem laten opdrinken wat hij wilde als hij dan maar niet veel vaker kwam dan 6-7 keer) Maar net zo hard als dat kwam is dat een paar dagen geleden vertrokken. hij kwam weer om de 3,5 uur en nu zelfs al een paar keer na 3 uur. Mijn eerste ingeving was, dat worden dus weer flessen van 65cc Maar...dacht ik inenen..stel dat hij nu bijvoorbeeld 3,8 weegt of meer (het schijnt dat premature kinderen in het begin wat harder groeien om de `schade` in te halen die ze gemist hebben)
Hij groeide de afgelopen weken ook minstens 200 per week. Zou het dan gewoon zijn dat hij te weinig krijgt en daardoor vaker komt? 3,8x180 is toch al gauw 680 dus bijna 100 maximaal meer dan hij nu krijgt (3,8x 150 is 570 minimaal maar hij dronk altijd al wat meer dan het minimum). Hij drinkt al zijn flessen schoon leeg (zelfs een boerpauze wordt niet op prijs gesteld), tenzij hij echt een keer gewoon erg moe is. Hij doet er lang genoeg over..Voor ruim een week geleden had hij nog wel vaker `genoeg` en stopte met drinken voor de fles leeg was... nu drinkt hij tot hij niet meer kan Ben alleen een beetje huiverig op te hogen ivm reflux en last van zijn darmen.. Wat denken jullie? proberen??
Maar goed, we weten dus nu zijn gewicht niet en donderdag is er pas weeguur..dus kan het nu niet aan de hand van het gewicht doen...en ik kan er donderdag alleen heen als het weer droog is (driekwartier wandelen)...
Iemand een tip, idee, adviesje??
Hij groeide de afgelopen weken ook minstens 200 per week. Zou het dan gewoon zijn dat hij te weinig krijgt en daardoor vaker komt? 3,8x180 is toch al gauw 680 dus bijna 100 maximaal meer dan hij nu krijgt (3,8x 150 is 570 minimaal maar hij dronk altijd al wat meer dan het minimum). Hij drinkt al zijn flessen schoon leeg (zelfs een boerpauze wordt niet op prijs gesteld), tenzij hij echt een keer gewoon erg moe is. Hij doet er lang genoeg over..Voor ruim een week geleden had hij nog wel vaker `genoeg` en stopte met drinken voor de fles leeg was... nu drinkt hij tot hij niet meer kan Ben alleen een beetje huiverig op te hogen ivm reflux en last van zijn darmen.. Wat denken jullie? proberen??
Maar goed, we weten dus nu zijn gewicht niet en donderdag is er pas weeguur..dus kan het nu niet aan de hand van het gewicht doen...en ik kan er donderdag alleen heen als het weer droog is (driekwartier wandelen)...
Iemand een tip, idee, adviesje??