wanneer menstruatie na curretage

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Op 30 november jl. ben ik gecurreteerd, nadat er bij mij een miskraam was ontdekt. Ik ben op zoek naar meiden die eenzelfde ervaring hebben meegemaakt, want ik ben benieuwd hoelang het duurde voordat jullie menstruatie weer op gang was gekomen.

Gr. Angie75

Hoi angie!
Wat ontzettend naar dat je dit ook mee hebt moeten maken.
Ik ben op 24 oktober gecuretteerd na een mk. Ik ben hierna na 5 weken ongesteld geworden (heel heftig!!) en nu keurig na  2,5 weken weer mijn eisprong. Mijn cyclus lijkt dus weer redelijk op orde.
Heb wel teunisbloemolie en monnikspeper geslikt, maar in hoeverre dat nou precies invloed heeft gehad kan ik natuurlijk niet zeggen.
Hoever was je in je zwangerschap?
Ik heb het er behoorlijk moeilijk  mee gehad, en nu kan ik zeggen dat het beter gaat, en dat ik er niet zoveel mee aan denk. Natuurlijk wil ik maar 1 ding, maar heb goede hoop dat dat voor ons wel in het vooruitzicht zit.........
Liefs Rimke

Hoi Rimke,

Bedankt voor je reactie. Ik was volgens mijn eigen berekening 10 weken en 3 dagen zwanger, maar volgens de echo was de zwangerschap na 5 weken gestopt. Het was wel een schok, maar we waren ook zo opgelucht dat het geen mola zwangerschap was. Bij 5 weken zwangerschap is het voor mijn gevoel nog geen mensje geweest, want volgens mij gaat een hartje bij 6 of 7 weken pas kloppen. Dat maakte het voor mij wat makkelijker om erover heen te stappen. Het is voor mijn gevoel nog geen levent wezentje geweest en daarnaast prijs ik  mezelf gelukkig, want ik heb al een gezonde zoon van 2 jaar en ik kan op een natuurlijke manier zwanger worden en bij deze zwangerschap was het in de derde ronde raak. Waar ik nu soms wel moeite mee heb, is  wanneer ik een zwangere vrouw zie, maar goed ik vertrouw erop dat 2008 een goed jaar gaat worden voor ons.

Gr. Angie

Terug
Bovenaan