Wanneer menstruatie

<p>Hoihoi,  Een vraagje! Wij willen graag het gezin gaan uitbreiden. Normaal gesproken heb ik een cyclus van 29 dagen en niet langer. Ik was op 11 september ongesteld en heb op 29 september een positieve ovulatietest gehad. Zelf dacht ik 11-10 mijn NOD te hebben, maar dat lijkt dit keer niet te kloppen. Ik maak ook gebruik van een menstruatie kalender en die had eigenlijk altijd gelijk met mijn menstruatiedag. Het is vandaag de 13e en ik ben nog niet ongesteld. Moet ik nu 16 dagen incl de eisprong tellen of 14 dagen? Dit is overigens de eerste keer dat ik een ovulatietest gebruik, maar heb al een dochter van 3 en heb toen niets gebruikt of mezelf ermee bezig gehouden. Ik gebruik geen anticonceptie.  PS heb al getest en was negatief! Groetjes</p>
 
Als je voor het eerst ovulatietesten gebruikt wordt je waarschijnlijk 15 of 16 dagen na de eerste positieve ovulatietest ongesteld. Maar de hoeveelheid tijd die daartussen zit varieert nogal van vrouw tot vrouw en kan ook bij een individu veranderen (zeker na grote hormonale schommelingen als een zwangerschap of weer een hele tijd hormonale anticonceptie gebruiken of dieetwijzigingen). Voor mijn zoontje zat er bij mij altijd 17 dagen tussen, en sindsdien zit er telkens 13 dagen tussen. Ik zou de kennis die je nu opdoet meenemen voor de volgende keer zodat je dan weet wat je kan verwachten, tenzij je dus toch zwanger blijkt te zijn maar pas later positief test.
 
Terug
Bovenaan