wanneer merkte /voelde je het?

A

Anoniem

Guest
Hoi
bij ons is het nog niet zo ver maar ik heb een vraagje aan jullie:
Ik hoor van mensen die nog voor dat ze eventuele ongesteld zouden moeten worden al vanalles voelen, het lijkt me zo snel??
ik ben benieuwd, wanneer voelde of merkte jullie verandering aan je lichaam?
groetjes en bedankt

Hoi Anouck,

Volgens mij zijn er idd genoeg vrouwen die niets merken voor hun NOD. Dat verschilt echt van persoon tot persoon. Sommige vrouwen zeggen dat ze al voelden dat er 'iets' gebeurde op het moment van de bevruchting. Dat heb ik niet gehad.
Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik niet veel bijzonders, behalve: hele pijnlijke gespannen borsten en veel minder zin in alcohol. De tweede keer (die helaas is geeindigd in een mk) had ik vage misselijkheid en vooral grotere borsten, niet zozeer pijnlijk. Maar dat komt denk ik ook omdat ze al vrij veel te verduren hadden gehad na 6 maanden borstvoeding, haha! Pas na mijn NOD werd de misselijkheid echt sterker.
Maar het verschilt echt van persoon tot persoon! (je hoort toch zelfs wel eens verhalen van vrouwen die pas merkten dat ze zwanger waren op het moment dat ze moesten bevallen? Hoewel ik me dat bijna niet kan voorstellen, maar het schijnt te gebeuren!)

Ik heb het ook gehad en er is bijna niemand die het geloofd. Nadat ik mijn eisprong had gehad voelde ik me snel duizelig, moe en was wat misselijk. Twee weken hierna kwamen er klachten bij: last van m'n borsten (ik had nog nooit gespannen borsten gehad) en mijn urine werd donkerder van kleur. Ook verloor ik regelmatig gekleurde afscheiding, zonder patroon. Ik dacht zelf eerst dat mijn menstruatie niet door wilde zetten of zo, maar ik was hartstikke zwanger!

Groetjes, Marisa

Ik voelde mijn eisprong wel altijd. Ik ben hiervoor vroeger zelfs bij de dokter geweest omdat ik voor ik ongesteld moest worden altijd zo'n ongelooflijke buikpijn had.
Ik ben nu bijna 13 weken zwanger maar toen ik dat nog niet wist had ik al wel een voorgevoel dat het raak zou kunnen zijn. Een paar weken daarvoor was ik misselijk geweest en dat had ik nooit. En ja, het gevoel bleek te kloppen.
Is bij iedereen verschillend, de 1 voelt het wel en de ander niet.

Suus

hallo

toen ik nog niet wist dat ik zwanger zou zijn, waren mijn tekenen al bruinige/rozige afscheiding .
gevoelige borsten, wat pijn in de onder rug, ik hoop dart je hier wat aan hebt...

groeten bernadet

Hoi Anouck,

Voordat ik zwanger was toen merkte ik wel aan mijn lichaam dat ik veel warmer aanvoelde als normaal voor de ongi. Ik heb toen ook een aantal dagen voor mijn NOD mijn temp gemeten en die bleef maar op de 37,2/ 37,3 steken en normaal als je ongi wordt zakt de temp. Ook mijn vriend zei al een aantal dagen je bent gewoon zwanger. Verder voelde ik weinig ja ik voelde me anders ik kan het moeilijk omschrijven een soort van kriebels in mijn buik.

Gr Fruit Girl 19,3 wk

nou ik voelde me juist helemaal niet zwanger had zelfs het idee dat het niks geworden was. had andere maanden dat ik niet zwanger was meer last van mn borsten dan toen ik wel zwanger was.
maar ja de test zei positief

Denk dat je het beste gewoon iedere maand kunt afwachten tot je ongi utblijft..Het is namelijk dat je lichaam je enorm vd gek kan houden en daar kan ik je uit ervaring over melden. De meeste zsklachten lijken erg op ongiklachten, zoals pijn in je buik en borsten. Heb ook wel maanden gehad dat ik dacht en bijna overtuigd was dat t eindelijk raak was, puur door de kwaaltjes, maar toch ongi werd. Je kan er dus geen peil op trekken! Het duidelijkste is gewoon echt als je ongi uitblijft. Dit wil niet zeggen dat je niks kunt voelen natuurlijk van tevoren, maar je lichaam kan erg tegenwerken en wat dat betreft gemeen zijn!!

Succes verder!!

Terug
Bovenaan