wanneer met de kleine naar buiten.

hallo allemaal,

ik was even nieuwgierig wanneer jullie met de kleine naar buiten gaan.

ik heb zelf wel zin om even naar buiten te gaan om een stukje te gaan wandelen,maar omdat mijn hb erg laag is durf ik nog niet alleen.
mijn vriend wil natuurlijk dan wel met me mee, maar ik kijk er ook al helemaal naar uit om de kleine even mee te nemen.

nu was ik dus benieuwd na wat voor tijd jullie naar buiten zijn gegaan met de kleine.
tessa is een kleine baby dus ik moet denk ik ook maar niet te snel met haar naar buiten, en ze is daarbij ook nog maar een week oud, maar ik kijk er nu al naar uit...

even trots achter de kinderwagen lopen hahahaha.

groetjes jippie

Hallo,

toen Joël 5 dagen oud was is hij voor het eerst met de kinderwagen naar buiten geweest. Het was die dag lekker weer . Hij heeft een tijdje buiten geslapen en we hebben een korte wandeling gemaakt.
De dagen erna werden de wandelingen steeds langer.
Als het trouwens mistig is mogen hele jonge  baby's niet naar  buiten, omdat er uitlaatgassen blijven hangen in de mist. Dit werd ons verteld door de kraamverzorgster.

Als ik jou was zou ik voorzichtig aan gaan stappen achter de kinderwagen. Een klein rondje is al heel wat en voor de kleine is frisse buitenlucht ook heel goed.
Een lekkere warme jas aan, lakentje, dekentje, eventueel een kruik, de kinderwagen hoes erover heen en gaan met die banaan!

Marloes was 8 dgn oud toen we voor het eerst met haar naar buiten zijn gegaan. Eerder mocht niet van kraamzorg omdat ze nog niet op dr geboortegewicht zat. De eerste wandeling viel me vies tegen. Ik was duizelig en had heel zwaar gevoel in mn kruis. Dus klein stukje naar supermarkt gelopen en weer terug. De dagen erna steeds iets langer en verder. Nu is ze 2,5 week oud en kros is het hele land al met haar door (familie woont 100 km verder op). Ze slaapt overal doorheen.

De kraamzorg zei dat je de wagen wel lekker mag voorverwarmen met een kruik, maar niet mag gaan rijden met een kruik in de wagen. Dit omdat door het klotsen lekkage niet uitgesloten is en door het hobbelen de kruik tegen je baby aan kan rollen. Wees hier dus bedachtzaam op. Dekentje erover, jasje aan, mutsje op en lekker naar buiten met je kleintje. Het is een heel bijzonder gevoel om voor het eerst achter de wagen van je eigen kleine kindje te lopen, althans dat vond ik.

veel wandelplezier!!
xxx Annette

Ik was van plan om met Vienna naar buiten te gaan toen ze 7 dagen was, maar toen lag ze in het ziekenhuis. Met 9 dagen oud is ze er weer uitgekomen en volgens mij ben ik de volgende dag met haar naar buiten gegaan. Ze was ook een kleine baby, maar als je de baby goed inpakt dan moet het wel gaan. Ik moet mijn zoontje twee keer in de week naar de psz brengen dus wij moeten wel, daarnaast ben ik alleen dus ook naar de supermarkt gaat mijn kroost mee. Ik ben zelfs al gaan uit eten en een paar keer de stad in geweest met haar en haar broer. Gaat allemaal prima.

Hoi Jippie,
Hoe is het nu met je? Ben je al lekker buiten geweest? Wij zijn zondag voor het eerst even een klein stukje wezen lopen. Echt leuk, super trots achter de kinderwagen!
Toen was Jesse 10 dagen. We zijn maar een klein blokje om geweest en dat was echt wel genoeg. Ik had het gevoel alsof m'n kruis tussen m'n knieën hing .

Ik merk dat het herstel een beetje stagneert, eerst voelde ik me elke dag beter maar nu krijg ik steeds meer last van m'n hechtingen. Dus ik ben ook nog niet zover dat ik al lekker boodschappen met Jesse in de kinderwagen kan doen.
Maar frisse lucht is wel gezond hoor, dus wees niet bang dat je meisje er niet tegen kan. Eventueel je wagen voorverwarmen met kruiken.
Jasje aan dekentje over en lekker weg. Al is het maar even, je bent toch even lekker de deur uit.

Veel plezier!

Liefs, daantje

hoi hoi,
Zover ik weet mag de kleine naar buiten als die zichzelf goed op tempratuur kan houden en  weer op geboortegewicht is.en ik ben het met je eens ik had ook een heel laag hb(kan trouwens floradix aanraden , fantastisch spul het is een kruidenelixer ,smaakt niet zo lekker,maar ik hoef geen staaltabletten meer te gebruiken en voel me een stuk fitter, en diewertje krijgt er geen krampjes van) en dan is het heel fijn om gewoon lekker achter de wagen te lopen (rolater voor pasbevallen moeders)
groetjes saskia

hallo,

nou ik ben gister met tessa naar buiten geweest!
heerlijk even een frisse neus halen en vol trots achter de wagen lopen hahaa

idd wel erg snel last, maar we gingen naar mijn schoonouders dus kon halverwege even uitrusten.

ik wil nu proberen om elke avond even te lopen, want het winkelcentrum is nu nog even te ver, dus ik moet goed oefenen hahaha

kan niet wachten om daar heen te gaan en even lekker te gaan shoppen!
(zit nu echt tussen mijn zwangerschaps en gewone kleding in)

groetjes jippie

ik ben met de kleine na buiten gegaan toen ze 8 dagen oud was zat ze 120 gram bovengeboortegewicht dus toen mocht t pas.

maar kleine vond t heerlijk mama was erg duizelig zeer kruis en zweterig
probreer nu elke dag even met haar na buiten te gaan nadeel is alleen dat er voorlopig t liefst nog iemand met me meemoet van de huisarts en vk.

maar t s wel lekker en idd je kinderwagen gebruiken als rollator voelt ook wel fijn haha

liefs miranda

Terug
Bovenaan