wanneer met foliumzuur beginnen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Binnenkort gaat het dan echt allemaal gebeuren ik ga stoppen met de pil.
nou is mijn vraag wanneer het verstandigst is met foliumzuur te beginnen.
Kan dat al als je de pil nog slikt of moet je echt wachten totdat je allerlaatste pil is genomen.
aangezien wordt aangeraden dat je 6 weken voordat je zwanger wordt foliumzuur dient te slikken. en zodra je met de pil gestop ben en je gaat ervanuit dat je cyclus allemaal in orde is, is je na een paar weken al zwanger kan raken?

kan iemand mij tips geven en welk merk gebruiken jullie/
ik hoor het graag van jullie.

grtjes
Fleur

Volgens mij mag je direct na het stoppen met de pil al wel met foliumzuur beginnen. Ik zelf heb dit niet gedaan omdat ik niet wist dat je al zes weken van tevoren mocht beginnen met folium. Wel ben ik direct deze gaan slikken zodra ik wist dat ik zwanger was en dit gewoon in een multivitamine voor zwangere vrouwen. Daar zit het ook in. Ik gebruik gravitamon.

Groetjes Hanneke

Hoi fleur je kan gelijk beginnen met slikken van foliumzuur ook al ben je nog niet gestopt met de pil.
Ik heb van kruidvat merk.
Maar je kan ze ook van ieder ander merk krijgen.
Gr Liselotte

ik zou zondag met de pil moeten beginnen maar heb besloten te gaan stoppen :)
ik ben sinds zaterdag begonnen met foliumzuur en heb ook gewoon kruidvat merk ;)
ze adviseren te beginnen met folium vanaf het moment dat je zwanger wilt worden tot je 8 weken zwanger bent

hoi

Het beste is om 4 weken   voor dat je met de pil stopt er mee te beginnen en gewoon doorgaan todat je 8 weken zwanger bent ook al duurt dat wat langer.Heel belangrijk is dat hoor.bij mijn eerste zwangerschap ben ik pas begonnen toen 5 weken zwanger was omdat ik het niet wist en bij is het heel toevallig wel mis gegaan (spini bifida) dus toen ik bevallen was van dat kindje ben ik gewoon voor de zekerheid gelijk begonnen met folium en nu dit keer ook weer.Het maakt niet uit hoe lang je het slikt kan verder geen kwaad,ik krijg er zelfs een mooiere huid van ook ,dus dames goed slikken van folium .en succes verder met zwanger worden/groetjes wendy (1e ronde Nr2)

Hoi Fleur!

Idd je kan meteen beginnen met foliumzuur, wel heeft mijn dokter gezegd dat je wel genoeg B nog wat binnen moet krijgen..
Ik ben aan de centrum gegaan hier zitten alle vitamines in en is erg goed voor je!
Ook al eet je genoeg groente hij vertelde mij dat het alleen maar beter zou zijn! (het overige plas je toch uit!)
Voor de rest maakt het idd niet uit waar je haalt maar er is wel een maar..
als je foliumzuur bij de trekpleister haalt kan het zijn dat er 0,4 pch in zit.
bij de apotheek is dit 0,5 pch!
kwa prijs is het volgens mij hetzelfde rond om de 2 euro nog wat! :)
Voor de rest maakt het niet uit hoelang je deze pil slikt idd als je   zwanger bent wel weer, 8 weken!

Succes ermee!!!

Liefs xx Inanna!

dank je wel allemaal voor jullie reacties.
maar zoals ik begrijp kan ik dus al beginnen terwijl ik de pil nog slik?.

dan ga ik binnenkort maar eens langs het kruitvat.

grtjes
Fleur

Hoi Fleur,

Ik wil toch even reageren ook al hoor ik hier niet meer (oktober-forum).
Het is zo dat je het beste met foliumzuur kan beginnen als je zwanger wilt worden.
Je moet alleen foliumzuur door slikken tot 8 weken na de bevruchting. Dit houdt dus in: 10 weken zwangerschap.
Heel erg veel succes gewenst.
Jullie allemaal natuurlijk!!!

Groetjes van Pam

(moeder van een dochter van 20 maanden en 9.5 weken in verwachting) Dus ja, ik slik nog een paar dagen foliumzuur.

Terug
Bovenaan