Wanneer met verlof?

Hallo allemaal,

Ik heb tegen mijn werkgever gezegd dat ik als ik het volhoud doorwerk tot 4 weken van tevoren. Ik werk in het onderwijs en ik merk nu wel dat het zwaarder begint te worden. Ik ben nu 30 weken zwanger en heb mijn weekenden echt nodig om weer even bij te tanken. Dit zorgt er alleen wel voor dat ik aan lekker in huis rommelen en het nestelen, waar ik nu wel behoefte aan krijg, geen tijd kan besteden. Ik moet nu op mijn werk gaan zorgen voor een goede overdracht en alles en dat kost natuurlijk nog weer wat meer energie.
Kortom ik denk er over om met 6 weken van te voren te gaan stoppen. Maar stel dat onze uk dan nog 8 weken op zich laat wachten. Hoe kom ik die 8 weken dan door?
Dit hele dilemma zorgt natuurlijk ook voor onrust in mijn hoofd. Heeft iemand misschien tips?

Liefs,

Hallo mammik,

Ik stop 6 weken van tevoren en werk ook in het onderwijs. Ben nu ook heel druk op mijn werk met de overdracht enzo maar zal straks tijdens mijn verlof mijn tijd ook nog wel nodig hebben. Moet namelijk nog heel veel doen maar ja, dit is dan ook de derde.
De reden dat ik 6 weken van tevoren stop is dat de zomervakantie voor ons dit jaar vroeg valt. Dus als ik langer doorwerk vallen die extra weken voor mij in de zomervakantie. Dus ondanks dat ik al twee keer te laat ben bevallen zal ik dus toch 6 weken van tevoren stoppen.

Groetjes!

Ik stop ook 6 weken van te voren, terwijl ik 'gewoon' administratief werk doe. Ik heb net een weekje verlof achter de rug en moet vanaf morgen weer aan de slag, nog 4 weekjes! Ik weet niet of ik het ga redden om mijn 32 uur te blijven werken daar ik het niet lang vol houd om te zitten. Ik ga aan een buro in zo'n vreemde houding zitten dat mijn hele schaambee npijn doet en ik na het opstaan loop alsof ik 3 weken aan een stuk heb paardgereden... :)

Ook ik stop 6 weken van te voren. Ik hoef nu nog maar twee weken te werken. Heerlijk!!

Ik heb al twee kinderen rondlopen, maar ik heb die paar weken ook echt nodig. Ik vind het werken nu eigenlijk al te zwaar.

Hoi,

ik stop 4 weken van tevoren (net als de vorige keer). Ook ik werk in het onderwijs. Is wel zwaar ja, zeker omdat Tijn nog zo klein is. Ben de weken nu wel aan het aftellen. Werk gelukkig deeltijd, dus nu 2 dagen, dan een weekje vankantie en dan nog een weekje van 3 en de laatste week weer 2 dagen. Wij gaan met de kids op kamp en als ik 6 weken van tevoren verlof zou nemen ben ik dan weer aan het werk en zou ik direct 3 dagen van huis zijn. Dat zie ik niet zo zitten dus vandaar dat ik de 2 weken langer doorwerk. Dan nog 4 weken werken (bij ons vallen de vakanties wederom laat, ggrrr, vorig jaar ook al, bij Tijn moest ik nog 2 weken werken na mn verlof) en dan zomervakantie...
Wat wel scheelt in mijn werk is dat ik altijd samen werk met een assistente en de kids door kan sturen bij zaken die voor mij nu moeilijk zijn (bijvoorbeeld veters strikken) Minder is dat je toch een wat moeilijkere leerling aanpakt en dat lichamelijk eigenlijk te zwaar is... (werk in het speciaal onderwijs)

groetjes Natasja

Ik ben ook van plan om tot 4 weken van te voren te gaan werken, heb een kantoorbaan (36uur) bij de recherche. Maar wat Tammy zegt over dat zitten hetken ik hèèl goed. Ik heb het geluk van een goede stoel en ik loop nu naar een printer die iets verder weg staat, dat helpt redelijk. Nog 6 weekjes nu, maar nog weekje ertussen uit, dus het is wel vol te houden denk ik.

Voor die 4 weken heb ik vast wat goed leesvoer ingeslagen en hier en daar een DVD-serie (Friends, Wil&Grace) geleend. T is de eerste, dus alle tijd voor mezelf.

@Mammik: heb je evt een deeltijdoptie? Dat je tot je verlof wat minder werkt, zodat je het vol kan houden? Baas blij, maar jij ook blij, want minder moe misschien?

He meiden
Ik probeer 4 wk van te voren te stoppen.
Ik werk ook in het onderwijs (speciaal cl4) best zwaar. Wel erg leuk! Ik ben onderwijs ass en mijn collega is ook zwanger. Dus staan met 2 zwangere voor de klas. Ik merk dat het lich best wel zwaar is, wel erg leuk werk!
Moet het nu van de vk rustiger aan gaan doen.
Deed sinds vorige week alles nog (denk aan werken/boodschappen/huishouden en sociale contacten) Dat gaat mij nu niet meer lukken, Ben een control freak en dat maakt het best wel lastig.

Mijn laaste dag is 12 mrt.
Deze week nog werken, week vrij en dan nog maar 3 weekjes. Gaat zo snel!!

Groetjes
Mieka

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Ik sta gewoon nog alleen fulltime voor de klas en weet je dat gaat wel hoor. Ik ga normaal altijd voor 200% en ik merk wel dat ik dat nu niet meer red, maar de klas mag nog niet klagen, maar al die dingen die er omheen komen. Gesprek hier, avondje daar, vergadering zus en ondertussen een goede overdracht willen regelen is nog best wel veel. Ik heb al wel aangegeven bij de dir. dat het zwaar wordt, maar hij heeft het niet gehad over deeltijden.
De verloskundige zei de vorige keer al tegen mij dat ik ook aan mezelf moest denken, maar dat is best lastig als er wel van je verwacht wordt dat je alles doet.
Ik heb volgende week vakantie en dan zou ik nog 4 weken daarna hebben tot mijn verlof als ik het tot 4 weken van te voren volhou.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat als je last van je bekken hebt en je hebt een zittend beroep dit ook heel vervelend kan zijn. Dan ben je inderdaad wel heel afhankelijk van goed meubilair en dergelijke. Zo heeft ieder beroep wel weer zijn voordelen en zijn nadelen.

Liefs,

Terug
Bovenaan