Wanneer met zwangerschapsverlof

Hoi meiden,

Hebben jullie al nagedacht met hoeveel weken jullie met zwangerschapsverlof willen, gaan, het mag 6 weken voor de uitgerekende datum en moet 4 weken daarvoor. Mijn manager vroeg mij al wat ik wilde, zelf wil ik graag tot 4 wkn voor de uitgerekende datum blijven werken, maar dan alleen als ik het redelijk goed weet te houden. Het voordeel is dat je wat langer verlof hebt na de bevalling en na het zwangerschapsverlof wil ik dan nog mijn gewone vakantiedagen opnemen, die neem ik nu deze zomer niet op.

Ik ben heel benieuwd of jullie er ook al over nagedacht hebben of met eerdere zwangerschappen al ervaren hebben.

Groetjes Alice

Hoi Alice,
ik ben 10wkn zwanger van mijn tweede kindje. Bij mijn eerste kindje heb ik er bewust voor gekozen om 6 weken voor de uitgerekende datum verlof op te nemen en dat ga ik nu weer doen. De voornaamste reden was voor mij dat in mijn familie bijna alle kinderen 2 of meer weken voor de uitgerekende datum zijn geboren, en inderdaad werd mijn zoontje 4 weken voor de uitgerekende datum geboren, ook al zei de vk dat er geen verband bestaat. Maar ik moet zeggen dat ik 6 weken voor de uitgerekende datum ook wel toe was aan verlof, was toch wel moe en ik had er ook behoefte aan om thuis alles rustig te kunnen voorbereiden, schoonmaken, kleertjes uitzoeken en wassen, laatste dingetjes regelen enzo. Succes met je beslissing, uiteindelijk is het toch weer voor iedereen verschillend, groetjes,
Pauline

Ik weet nu al dat ik 6 weken van tevoren ga stoppen. Ten eerste omdat ik bij mijn eerste zwangerschap er ook al echt aan toe was en werd mijn dochter uiteindelijk 3 weken eerder geboren. Bij mijn tweede moest ik met ruim 27 weken al stoppen met werken van de arbo-arts, dus dan heb je de keus al niet. Ik ga er nu ook maar vanuit dat ik er tegen die tijd echt wel aan toe ben (ben ik nu al!! zo moe!).

Groetjes Paula
14,1 weken

Dag dames,

Ik stop al  9/10  weken voor de uitgerekende datum ik heb dat geluk omdat ik in het onderwijs werk. Mijn vakantie begint 30 juni en mijn verlof zit er aanvast. Ik ben dus van 30 juni tot na de kerstvakantie. Ik hoef dus gelukkig niet te kiezen tot wanneer ik doorwerk. want het lijkt me een moeilijke beslissing.

Groetjes Jen

Ik zit ook in het onderwijs dus zal ook iets van 9/10 weken voor de uitgerekende datum kunnen stoppen vanwege de zomervakantie. Echt heel luxe, realiseer ik me! Ik blijf in ieder geval het eerste halfjaar thuis en misschien langer. De beslissing over kinderopvang kan ik dus nog even uitstellen, maar ik moet er natuurlijk niet te lang mee wachten!

Ik ga ook 6 wkn van te voren stoppen, zo heb ik het met mijn twee vorige zwangerschappen ook gedaan en dat is mij goed bevallen. Moet zeggen dat ik er ook echt wel aan toe was.
Nu komt het ook nog zo uit dat ik de 3 wkn voor mijn verlof al vakantie had opgenomen dus in totaal 9 wkn.. of ik dat ook zo ga doen moet ik maar even bekijken, na het verlof is het ook wel lekker nog wat vrij te nemen natuurlijk.
En ik wil graag 1 dag per week ouderschapsverlof op gaan nemen... dus nog genoeg om over na te denken...

Groetjes KMD

Terug
Bovenaan