wanneer midder slaapjes op een dag?

Mijn kleine is nu 10,5 maand en ipv 3 slaapjes wil hij er nu 2 en soms maar 1!!!

Op welke (gemiddelde)  leeftijd heeft een baby behoefte aan minder slaap???

Vast bedankt!

Hoi,

Mijn zoontje is nu 10 maanden en heeft nu 2 slaapjes per dag.
' s morgens van 10 tot 12 en ' smiddags van 4 tot 5. Ik maak hem meestal wel wakker om 5 uur anders zou hij gerust langer doorslapen en dan slaapt hij ' s avonds weer niet.
Rond een jaar gaan de meeste kinderen naar 1 slaapje toe en dan na de lunch maar dat redt mijn zoontje echt nog niet. Ik denk dat hij voorlopig wel 2 slaapjes blijft houden.
' smorgens is hij altijd heel erg moe en als hij 2 a 3 uur wakker is wil hij echt alweer slapen.
Sommige kinderen hebben wel minder slaap nodig. Ik ken iemand en haar kindje  is nog geen half jaar en slaapt maar 2x 3 kwartier op een dag.

Ik zou gewoon wat gaan uitproberen als ik jou was.
Succes

Gr. Kim

meestal is dat uitproberen
ze willen kijken hoelang ze wakker kunnen blijven of het rooster om gooien omdat ze echt met minder kunnen
vaak als ze weer een stap verder komen in hun ontwikkeling( lopen, praten enz)
vallen ze weer terug in 2 slaapjes tot ze dat helemaal doorhebben

gewoon even laten gaan, en het kind zijn eigen ritme laten vinden
dan komt het vanzelf weer goed

groetjes trees

Hoi,

Mijn zoontje sliep de eerste 10mnd heel slecht, maar nadat hij toen een keer ziek is geweest is hij meer gaan slapen.
Hij word rond 8uur wakker dan slaapt hij van  9.30 tot  11.30 en dan van 13.30 tot 15.30-16.00.  savonds gaat hij dan tussen 19.30 en 20.30 weer naar bed.
Hij is nu ruim 14mnd en slaapt voor zijn leeftijd dus best wel veel,, zo slecht en weinig hij in het begin sliep zo goed en lang slaapt hij nu.
Ik denk dat een kind zelf aangeeft waneer het moe is, dus als jou kleintje wil slapen leg je hem gewoon in bed, ieder kind heeft zijn of haar eigen behoefte en geeft vanzelf wel aan waneer je een slaapje kunt overslaan.

Groetjes Mary jane

vanuit mijn werk in een kdv weet ik dat de leeftijd van 1 slaapje zo rond het jaar ligt.
Het ene kindje is er sneller aan toe dan de andere en de ene slaapt natuurlijk ook langer dan de andere.
Kijk gewoon hoe dat met jouw kindje gaat en heeft hij genoeg aan 1 slaapje dan is het toch goed, misschien moet je hem de eerste weken 's avonds wat eerder naar bed doen maar dat merk je vanzelf.
groetjes Martine

Terug
Bovenaan