wanneer minderen

Dag mama's,

Ik heb een vraag over de fles. Mijn kleine meid is nu 3.5 maand en we zijn gister op het cb geweest, ze is nu 6.5 kilo en 61 cm lang. Volgens het cb zit ze in de hoogste curf met haar gewicht en met lengte in de middelste. Toch is er gezecht dat  we de laatste fles mogen verhogen naar 210 cc. Ik lees hier heel veel over 4 flessen maar ik mag Tiara gewoon nog 5 flessen geven waarvan dus 4 van 180 cc en 1 van 210 cc. Nu vroeg ik me af wanner jullie zijn begonnen met 4 flessen en is dit op advies van het cb geweest. Tiara is een echte vreetwolf en heeft haar flessen ook vrij snel leeg. Ik vind het wel lekker dat ze zo bol is maar op het cb gingen ze een beetje moeilijk doen, hierdoor snap ik ook niet dat ze toch een fles met meer voeding mag. Ik moest dit ff kwijt want elke keer als ik bij het cb ben geweest ben ik zo in de war ze spreken zichzelf telkens tegen.

Groetjes Nancy  

Meid, laat je de kop niet gekmaken door dat consultatiebureau!! Je moet alles wat ze zeggen met een korrel zout nemen hoor...... Ik ga er ook alleen nog maar heen voor de inentingen! Als jouw meisje het goed doet op 5 flessen van 180 laat het dan gewoon zo.. De hoeveelheid van de flessen berekent het CB namelijk op een standaardtabel, die het gewicht van je kind als leidraad neemt. Als jouw meisje zwaarder is, zal ze 'dus' automatisch meer 'moeten' krijgen. Nonsens natuurlijk, want vretters worden niet geboren, vretters worden gemaakt. Vertrouw maar op het hongergevoel van je meisje, die geeft echt wel aan wanneer ze tevreden is! En dat kan best met iets minder zijn, dan de hoeveelheid die je haar voor (moet) zet(ten).........

Mijn gouden tip: Het consultatiebureau ziet ieder kind als een standaardgeval en  niet als individu! Hou dat in je achterhoofd bij ieder 'advies' dat ze geven over je kind..... Jij kent haar het beste, niet zij!!!

Liefs Esther en de prinsesjes

Hoi Nancy,

Mijn dochter is ook 3,5 maand en woog vorige week 5780gr en was 58,6cm lang.
Op het bureau kreeg ik ook te horen dat ze iets tegen de bovenkant van de curve zat. Ik geef 5 flesjes van 180ml. Dit was ok volgens het bureau. Ze hebben mij niet verteld dat ik de laatste fles wel 210 ml mag geven. De bureau's spreken elkaar ook heel erg tegen. Een vriendin van me die mocht op 4 maanden beginnen met fruithapjes en bij het bureau van mij mag dat pas op 5,5 maand. Zolang Tiara haar flessen helemaal leegdrinkt zou ik het niet veranderen. Wie weet als je volgende maand gaat, dan is ze misschien weer helemaal ok met de curve.

groetjes,

Helga

De wijkverpleegkundige hier zei tegen mij dat   je kindje vanzelf aangeeft als hij/zij de laatste fles niet meer wil. Tot op dat moment mag (dus geen moeten hier!) ik de laatste fles gewoon blijven geven. Verder vertelde ze  dat  de meeste kindjes (dus ook niet  allemaal) de laatste fles niet meer willen als ze rond de 6500 - 6700 gram zijn.

Ik wil hier ook even mee aangeven dat niet alle cb's hetzelfde zijn!!!!!!!!!!! Hier wordt wel degelijk naar het individu gekeken en niet naar de standaarden! En als de wijkverpleegkundige of de arts iets tegen mij zegt wat verstandig is om te doen en ik vind dat vreemd, of ben het er niet mee eens dan zeg ik dat ook  en vraag  waarom ze dat dan verstandig vinden! En krijg nog een fatsoenlijk antwoord ook!  Ik neem dus niet alles met een korrel zout! En ben absoluut tevreden met het cb hier.

Groetjes,
mama van Tijs

Leeuwtje, wat zou ik dan graag jouw consultatiebureau hebben!!!Ik heb nu drie verschillende consultatiebureau's bezocht (lang verhaal) en alledrie waren ze zo stereotyp! Ok, dan neem ik mijn woorden terug....... Maar feit is dus wel dat er CB's zijn die je kind als nummertje behandelen i.p.v als individu......

Liefs Esther en de prinsesjes

Hoi,

Wat een verschil in cb. zijn er toch als je dat zo leest.
Wij hebben ook een superfijn cb. zowel de arts als de wijkverpleegkundige bekijken Yari en Yenna als een individu. Geven ook evt. adviezen als dat nodig is en praten je niks aan. Want inderdaad elk kind is anders en jij kent je kind het beste.

Wij hebben denk ik dan ook geluk met zo'n fijn cb. .
( en hopen dat dat zo blijft )

Groetjes Marina

Terug
Bovenaan