wanneer moet je dagopvang regelen???

A

Anoniem

Guest
ik ben bijna 17 weken zwanger en ik moet van alles regelen. Maar wanneer regel je de dagopvang, moet ik hier nu al mee beginnen, ondanks het feit dat mijn kindje pas in september geboren gaat worden???
gr laura

Hoi,

ik weet niet hoe bij jou in de regio de wachttijden zijn, maar september is het zo, en je kan het beter nu geregeld hebben, dan dat later blijkt dat je te laat bent, en er geen opvang is. Zelf heb ik het in de tiende week geregeld.

Miep

Ja, ik zou in ieder geval eerst informeren.
Bij sommige kdv's zijn er wachtlijsten.
Je wilt je ook orienteren wat voor verschillende opvangmogelijkheden er zijn in jullie omgeving en wat het beste lijkt en voelt natuurlijk.
Mijn zoontje (nu anderhalf) gaat naar een kleinschalig kdv (max. 6 kinderen, waarvan 2 baby's en 4 dreumesen/peuters. Of 6 dreumesen en peuters, mag ook.
Meestal zijn er zo'n 3 á 4 kinderen aanwezig, met hem er bij dan 4 of 5. Soms zijn ze wel met z;n zessen, maar net hoe het uitkomt. Ze is namelijk flexibel (ze doet het alleen, dus ook altijd dezelfde leidster) het is een erkend kinderdagverblijf.
Daar moet je ook goed op letten: is het erkend. Alleen dan kun je vergoeding krijgen van het rijk en van jullie werkgevers. Je checkt dit bij de gemeente of het erkend is.
Veel succes!

Hoi,

Dat hangt er een beetje vanaf. Ik kon mij bij bepaalde kinderopvang
inschrijven vanaf 3 maanden zwangerschap en er werd ook aangeraden om
dat te doen.

Uiteindelijk heb ik dat ook pas bij ongeveer 17 weken gedaan en dat was
bij deze opvang vroeg genoeg, omdat ze niet zo heel erg lang geleden
gestart zijn en geen wachtlijst hebben.

Ik raad je aan om je nu alvast in iedergeval in te schrijven, dan is de
kans tenminste groot dat je ook tegen die tijd de dagen krijgt die je
graag wilt.

Ik vond het zelf wel extreem vroeg, maar het schijnt zo te horen.....

Groetjes,

Miriam

Hoi,

De wachttijden verschillen nogal per regio. In Pijnacker zit een
stichting Kinderopvang met 5 vestigingen. De wachttijden zijn daar 6
maand tot een jaar (afhankelijk van de locatie en dagen). Wij hebben
ons ingeschreven bij een kleine stichting in Delft en daar was helemaal
geen wachtlijst. Het verschilt dus nogal. Ga in ieder geval eens bellen
met de vraag hoe het zit met wachtlijsten etc.

Het zou vervelend zijn als je straks weer aan het werk gaat maar de opvang is niet geregeld.

Groeten Sandra (35w+4).

Hoi,
het ligt er volgens mij echt aan waar je vandaan komt. Ik kom zelf uit een niet zo grote stad en heb het pas na 30 weken gedaan en er was nog overal plek !!
Ik heb dat op internet na kunnen checken en je kunt natuurlijk ook even bellen.
Birgit

hoi

Ik werk zelf in de kinderopvang en bij ons wordt geadviseerd om zo snel mogelijk in te schrijven zeker als je op de gewilde maandag, dinsdag en donderdag.
Je kunt altijd nog wijzigingen aanbregen als het geboren is.

Groetjes Willeke

Ook in kleine of kleinere steden kunnen wachtlijsten zijn hoor!
Geldt niet alleen voor grote steden!

Terug
Bovenaan