Wanneer moet je de eerste echo nemen?

Hai dames,

Leuke site is dit. Ik ben nu 8 weken en 3 dagen zwanger. Ik heb volgende week een afspraak bij de verloskundige voor een intake en die week daarna voor de eerste echo. dan zit ik dus in week 11?
Is dit gebruikelijk dat je in week 11 pas een eerste echo doet. Want ik lees hier dat mensen bij 6 weken het al doen.

Graag hoop ik op reactie's.
Dit is namelijk erg nieuw voor mij, en spannend!!!
Grtjes Miemie

Hoi miemie

Rond de 11 weken is normaal hoor, voor een eerste (termijn)  echo. Alleen als er een rede is tot bezorgdheid of bij een eerdere miskraam wordt er eerder een extra echo gemaakt.
Met 11 weken is er ook heel wat meer te zien op de echo dus dat is alleen maar leuk.
Geniet ervan volgende week.

Groetjes natalie

Bij meiden die eerder een echo krijgen is vaak een reden vanuit het verleden. Miskramen bijv.

Ik heb zelf mn 1e echo gehad op 7 wkn 6 dgn.
Omdat ik 2 miskramen heb gehad mocht ik nu eerder komen, gelukkig! Langer in spanning zitten kon ik niet meer..

Gelukkig was de 1e echo goed en mogen we als ik 11 weken ben voor een 2e echo komen.

Die zal ook veel leuker zijn aangezien we op de 1e maar een vaag vlekje zagen... En met 11 weken zie je echt een mini kindje als het goed is! :)

Hoi Miemie,

Ik heb bij de eerste de controles via de verloskundige gehad. Daar was het zo dat je met 11 a 12 weken een echo kreeg en de intake. Ik ben toen met het HELLP-syndroom in het ziekenhuis opgenomen en bevallen met een keizersnee.

Bij de tweede had ik geen keus en moest meteen onder controle bij de gynaecoloog. Toen kreeg de eerste echo met een week of 6 a7. ik ben toen weer met een keizersnee bevallen.

Nu met de derde zwangerschap ben ik helemaal aan het ziekenhuis gekluisterd. En zal ik extra echo's krijgen. Ik heb allen besloten dat ik met ongeveer 7 weken pas bel naar het ziekenhuis. Dit omdat ik de rest van de zwangerschap weer aan het ziekenhuis vast zit tot aan de bevalling.

Groetjes Claudia

Hoi Miemie,

Ben ook jaloers als ik lees dat er een heleboel meiden al heel vroeg een echo hebben. Al benijd ik ze niet altijd voor de reden dat het al zo vroeg mag!

Ik ben bij 5 weken voor het eerst bij de verloskundige  geweest voor een intakegesprek. Aangezien de termijn bij mij niet helemaal zeker is mag ik ietsje eerder dan 12 weken voor een echo, ga nu met 10 weken en 2 dagen. Eerder dan 10 weken mocht echt niet zeiden ze bij het echocentrum.

Zou het wel heel fijn vinden om al gezien te hebben dat er echt iets in mijn buik zit. Voel me met vlagen zo onzeker. Merk dat ik er nu ook echt aan toe ben om de echo te hebben en mijn vriend ook! Maar ik moet nog 1 week en 1 dag wachten....
Wat is geduld toch moeilijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes, Irene  

ik heb met 9 weken een intakegesprek
en met 12 weken een termijnecho
eerder was het zo dat zowel het gesprek
als de echo met 12 weken werdt gedaan
nu dus apart.
ik vind met 12 weken vroeg genoeg kun je namelijk
al iets meer zien dan met 6 of 7 weken maar sommige is het
nodig dat er eerder een echo wordt gemaakt maar dan is er vaak
wel een reden voor

groetjes
Bianca mv Lorenzo