Wanneer moet je nu gemeenschap hebben?

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

Ik heb sterk het gevoel dat ik toch iets verkeerd doe! Ik ben in 31 okt gestopt met de pil ik heb gewoon me eerste natuurlijke menstruatie gehad op 5 dec en was in jan wel overtijd als ik uitga van een cyclus van 30 dgn ben ik 7 dng overtijd, ben 10 jan ongi geworden.

Maar wij zijn niet echt echt goed aan het klussen, maar we willen nu toch wel erg graag. Dus we willen deze maand goed aan de slag gaan.  Als ik  10 jan  ongi ben geworden tel je dus 14 dgn erbij op.. en dan moet je gaan  klussen of is het dan al te laat??

Mijn vraag: Wanneer moet we gaan klussen en hoe vaak moet je klussen om de dag of elke dag??

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Bedankt alvast...

Liefsss

hoi,

Ik ben ook 10 jan ongi geworden ( vet balen) en heb berekend op basis van 28 dagen clyclus dat ik van 21jan t/m 25 jan het meest vruchtbaar ben dus klussen vanaf 21 jan of eerder en dan t/m 25 of 26 januari de volgende NOD is dan 7febr. Succes en misschien schrijven elkaar nog vind het erg leuk dat het gelijk met mijn cyclus is.

gr suus

Hey Aisha,

Ik snap dat je ongeduldig bent. Maar meis, je bent nog maar pas gestopt met de pil!! Hou er asjeblieft rekening mee dat het best nog een paar maandjes kan duren voor je zwanger raakt. Tis echt niet raar als je er een jaar of langer over doet, helaas.

De beste tijd om te klussen is een paar dagen voor de eisprong. Stel je eisprong valt op dag 14, dan begin je ruim van te voren dus bijvoorbeeld op dag 9 met om de dag.
Omdat je dus nooit precies weet wanneer je eisprong valt (tenzij je ovulatietesten gebruikt), zit je zo het "veiligst".

Succes! Maar hou er toch maar rekening mee dat ookal doe je het op de juiste momenten je echt niet pats boem zwanger raakt.

Liefs,

TeHa

Terug
Bovenaan