Wanneer moeten oefenweeen beginnen??

A

Anoniem

Guest
Heb even een vraagje. Wanneer moeten oefenweeen beginnen? Ik ben nu bijna 22 weken en heb sinds anderhalve week pittige oefenweeen. Ik heb al twee kinderen, maar kan me niet herinneren wanneer het oefenen van de baarmoeder vorige keren is begonnen. Soms doen ze echt best zeer en ik heb er per dag toch wel een stuk of 5. Soms ben ik bang, hoop dat het geen begin is van de bevalling (tot nu toe niet), want dan heb ik waarschijnlijk erg weinig tijd om nog naar het ziekenhuis te komen. Mijn laatste bevalling duurde van begin tot eind namelijk maar 2 1/2 uur, en een volgende bevalling schatten ze vaak op de helft van die tijd in. Hoop dat iemand meer weet.
Groetjes Ivy

Hoi,

Ze moeten  niet beginnen  denk ik...Bij mijn vorige zwangerschap heb ik helemaal geen oefenweeen gehad (of in ieder geval niet gevoeld) en bij deze loop ik al een week of 2, 3 met leuke oefenweeen.

Misschien kan je beter de vk even bellen om het te vragen? Want straks is het wel zo dat je begint, kan je beter al voorbereid zijn toch?

Succes

groetjes

Wat verstaan jullie onder oefenweeen???
Zijn dat een soort harde buiken?
Die heb ik namelijk mn hele zwangerschap heel erg.
Ik heb ze iedere dag ongeveer 5 in het uur, soms meer soms minder. Ik ben een paar keer behandeld voor een blaasontsteking. Maar daar werden ze niet mnder van. En rusten werkt bij mij ook niet.
Inmidels ben ik het goed zat, want nu doen ze ook echt pijn, dan trekt het onderin mn rug en onder in mn buik. Soms weet ik me geen houding te vinden en moet ik ze echt weg puffen. Echt geen pretje dus.
Ik heb het gevoel alsof ik al weken met een bevalling bezig ben die niet door zet.
Mn vk doet er niks aan. Dus is niet gevaarlijk. Alleen erg vervelend.

Dus ik ben wel benieuwd of dit dan ook oevenweeen zijn, of staat me nog meer te wachten?? .

Bij mijn vorige zwangerschap had ik hier trouwens geen last van, op het eind ddeen stuk of 3 of 5 per dag.

Groetjes, Ris 33 weken

Hai Ris,

Wat jij beschrijft zijn inderdaad oefenweeen. Kan me voorstellen dat dat erg vervelend is meis. Je moet maar zo denken dat ook oefenweeen ergens voor dienen en je ze echt niet voor niets hebt. Uiteindelijk helpen ze je wel verder op weg naar je daadwerkelijke bevalling. De laatste loodjes wegen nu eenmaal erg zwaar, soms!

Ik wens jullie allen veel sterkte!

Marion

13 weken

Terug
Bovenaan