wanneer moeten we het vertellen aan onze ouders

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

Ik ben nu 5wk en 1 dag zwanger
Maar we zitten heel erg mee hoe onze ouders zullen reageren.
Want ze wisten niet dat wij bezig waren met onze kinderwens.
En mijn ouders gaan over 2wk op vakantie en die verblijven daar 3wk en dan zijn wij al weer in een verdere stadium.
We kunnen allebei heel goed met onze ouders opschieten ze staan altijd voor ons klaar wat nu?????

groetjes sanne

Gewoon vertellen! Is hartstikke leuk!! Je hoeft het niet meteen wereldkundig te maken maar als ik zo lees hoe de band is met de ouders zou ik het gewoon zeggen. Leuk toch zo'n verassing?
gr.Ing

Allereerst moet je helemaal niets.

Je mag het vertellen, maar je kan ook wachten tot na de vakantie van je ouders. Wat wil jezelf, waar voel jij   en je man zich prettig bij?

Miep

Je moet het vertellen als je er zelf aan toe ben, een ander kan dat toch niet voor je bepalen en ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om je mond te houden!!

Doe dus gewoon wat jou idee er over is.

succes!!

Hoi,
Dit is idd een zeer persoonlijke afweging die jullie moeten maken.
Wij hebben het al op dezelfde dag verteld als dat we de test hebben gedaan...
Zowel bij de zwangerschap van mijn zoon als bij deze zwangerschap.
Kon echt van blijdschap mijn mond niet houden tegen mijn ouders en mijn schoonmoeder. Mijn 2 beste vriendinnen heb ik het ook al na een paar weken verteld..
Maar de rest van de wereld heeft moeten wachten tot de eerste 3 maand voorbij zijn.
En wij vonden het erg prettig om dit geheimp met onze meest dierbaren te delen!
Bovendien mocht het misgaan (gingen we niet vanuit maar toch) dan heb je iig wat
mensen om je heen om op terug te vallen.
En dat je ouders op vakantie gaan maakt toch niet uit? Dan is het begin van de vakantie
iig perfect en er komen nog meer dan genoeg mooie momenten om met ze te delen.
Oh ja, nog heel erg gefeliciteerd natuurlijk met je zwangerschap!!
Liefs Melanie (26wkn)

Toen ik zwanger was van mijn eerste dochter (die wordt over een week 1 jaar) hadden wij een beetje hetzelfde, wisten niet zo goed hoe mijn ouders zouden reageren, (vooral omdat mijn partner en ik nog niet zo heel lang bij elkaar waren en ik nog vrij jong was/ben vergeleken met een hoop ouders van nu, dachten we dat het nogal een shock zou zijn voor mijn pa en ma) maar we waren er zelf zo van in de wolken en wilden het zo graag delen met mijn ouders dat we het toch maar meteen hebben verteld en daar heb ik geen moment spijt van gehad. ik heb vanaf het begin zo veel steun gehad van mijn ouders dat ik vooral wil zeggen dat je je gevoel moet volgen wat betreft het bekend maken. verder hebben wij pas toen ik dik 12 weken zwanger was de verdere omgeving verteld dat ik zwanger was (op enkele goede vrienden en mijn broers na die hebben we het wel eerder verteld).
dat was bij mijn tweede zwangerschap wel anders, ik was zo'n 6 á 7 weken zwanger toen ik er zelf achter kwam en dat was omdat mijn mannetje toch wel een zwangerbuikje dacht te herkennen (anders hadden we waarschijnlijk geen eens een test gedaan want ik menstueerde nog niet (regelmatig) vanwege borstvoeding. toen ik ongeveer 9 weken zwanger was werd ik er al op aangesproken door vrienden en bekenden die dachten te zien dat ik weer zwanger was....
Groetjes

Liesbeth
mama van Arwen (volgende week 1 jaar) en 33,1 wk zwanger van de 2e

Moeilijk altijd he...ik twee keer heel erg mijn best moeten doen om het stil te houden omdat we dat samen hadden afgesproken...

Maar ik begrijp dat je ongeveer 10 weken bent als ze weer terugkomen? Het is leuk om ze dan te verrassen met een foto van de echo die je in die tijd laat maken...
(ik had het mijn moeder verteld in de week vooor de echo, maar alleen omdat ik graag wilde dat ze mee ging, anders moest ik alleen en mijn schoonouders hadden nog nooit een echo gezien en dachten dat een...nou ja ze hadden geen idee wat het zou kunnen zijn)

Uiteindelijk gaat het om je eigen gevoel...

Succes Yvonne

Hoi Sanne,

Ik had het ook met de eerste zwangerschap ...Hoe vertel ik dit aan me ouders!!

Vooral omdat ik en me vriend nog niet zolang bij elkaar waren en de tijd die we bij elkaar waren was ontzettend moeilijk en met veel ruzie's waar helaas de familie ook in betrokken waren.
Dus toen ik er achter kwam dat ik ongepland (slikte de pil) zwanger was moest ik zelf ff slikken en hoe vertel ik...

Ik heb het twee weken nadat ik het wist verteld en tot me stomme verbazing reageerde ze eigenlijk heel positief... En me zuster had al het vermoeden..Omdat ik al een tijd last had van vermoeidheid en erg sjagerijnig.

Met de tweede zwangerschap (nu 3mnd) reageerde ook zo leuk..Me vader was helemaal door de dolle heen....

Het schijnt zoals ik het een beetje meemaak iets heel bijzonders te zijn voor grootouders om grootouders te worden.

En gezien jullie een goede band hebben met je ouders en schoonouders lijkt het me voor hun helemaal fantastisch om het te weten...

Veel suc6

Groetjes van Meta de mama van Robin (2) en 3mnd zwanger

Terug
Bovenaan