Wanneer mogen ze pasta?

Hee, weet iemand vanaf wanneer je kind pasta/macaroni mag bij zn avondhap? Vanaf 10 maanden ofzo?

En pindakaas - wanneer mogen ze dat op brood? Ik dacht dat er iets was met pinda's onder de 1 jaar, ik kan het alleen niet meer vinden.

Bettie

Hoi,

Ze mogen inderdaad vanaf 7 maanden pasta.
Maar ze mogen voordat ze een jaar zijn GEEN pindakaas, dit inderdaad i.v.m. allergien. DIt wordt afgeraden.

Groetjes

Pindakaas is bij mij nooit afgeraden. Je merkt het vanzelf, het is natuurlijk niet zo dat het merendeel van de baby's allergisch is voor pindakaas... Dat is een zeldzaamheid.

Ik heb ook nog nooit gehoord dat ze geen pindakaas onder het jaar mogen hoor. Alleen als je kindje allergisch kan zijn, moet je oppassen, maar dit is idd niet iedere baby.
Sil

Hoi hoi,

Even over de pindakaas; een notenallergie is erg gevaarlijk en bij kleine kinderen (onder een jaar) vaak dodelijk. Vandaar dus geen pindakaas onder een jaar. En ach, er zijn nog zoveel andere dingen voor op brood toch?

Groetjes, KT

oh, van die pindakaas wist ik ook niet.
ik heb het juist niet zo op smeerkaas en smeerworst, dat is vet en zout en dat mogen kinderen ook niet.  

Pasta mogen ze vanaf ca. 7 maanden, vanwege de gluten die in de tarwe zitten, waar pasta van gemaakt wordt.

miep

hoi,

waarom geen appelstroop op brood als je niet zo voor de smeerworst en smeerkaas bent, er is trouwens ook smeerkaas voor kinderen.
pindakaas kan idd heel gevaarlijk zijn.
En honing ook niet geven voor een jaar,hierin zit een bacterie waar ze nog niet tegen kunnen en dus heel ziek van kunnen worden.
gekleurde hagelslag is ook een gezond alternatief als ze iets ouder zijn.
Zitten vruchtensuikers in en geen "echte"suiker.
groetjes Mamsie

Terug
Bovenaan