Wanneer monteer je het autostoeltje voorwaarde?

Hey!

Ik was even benieuwd wanneer jullie het auto stoeltje met de rijrichting mee hebben gemonteerd?
Mijn zoontje wordt binnenkort 1, kan al goed zitten en we hebben een stevig auto stoeltje met isofix en gordel bevestiging.

Hoor graag van jullie!

Liefs,

Agnes
 
Ik deed bij beide kids met 7 maand ofzo al. Konden ze beide goed zitten en ze zaten met kromme benen achterwaats in de auto dus geen prettige houding meer. En ze mochten toen met het gewicht in de autostoel dus toen ook gedaan
 
Onze zoon ging met 10 maanden al voorwaarts zitten. Ons autostoeltje kon niet achteruit geplaatst worden en hij was te groot voor zijn Maxi-Cosi. Hij kon overigens goed stevig zitten.
 
Mijn dochter heeft tot ruim 2 achteruit gezeten. 


Van veiligheid.nl:
Ben je verplicht je baby achterwaarts te vervoeren?
Het is belangrijk om je kindje zo lang mogelijk achteruit te vervoeren. Het nekje is bij jonge kinderen kwetsbaarder, omdat ze in verhouding een zwaarder hoofd hebben. Als je ze achteruit vervoert wordt het nekje tijdens een botsing beter beschermd. Hoe lang je je baby achterwaarts moet vervoeren, hangt af van de autostoel die je hebt. Wij adviseren zo lang mogelijk. Bij autostoeltjes die voldoen aan de nieuwe regels ben je verplicht je baby tot 15 maanden achteruit te vervoeren. Bij autostoelen binnen de oude regelgeving (R44) kun je je kind tot 13 kg achteruit vervoeren.


https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/op-pad/met-de-auto/soorten-autostoeltjes/baby-autostoel
 
Hier ook direct met 8 maanden al, zodra ze uit de maxi cosi gingen. Ik heb geen isofix en ook geen autostoel die achterwaarts kan, dus direct voorwaarts. Heerlijk vonden ze het en de regels erover zijn wat vaag naar mijn mening. Ze zaten met 8.5 maand ook echt niet meer fijn en veilig in de maxi cosi (grote kinderen hier) dus ik kon ze daar ook niet tot 12 maanden of langer in laten zitten.
 
Netjes tot 15 maanden, zoals ook geadviseerd wordt. Natuurlijk niet in de maxicosi want daar was hij al snel te groot voor. We hebben lange jongens die op alle pluslijnen zitten, maar de opvolgstoel kan 360 graden draaien en hoewel hij natuurlijk liever vooruit wilde kijken omdat hij dan meer kon zien, vonden wij veiligheid het belangrijkste.
 
Terug
Bovenaan