wanneer na een mk weer proberen?

Hoi meiden,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Janine en moeder van een geweldige zoon, die op 01-11-05 geboren is. Alles verliep de vorige zwangerschap prima. Ik was heel snel zwanger en daarna verliep alles probleemloos. Nu dachten we laten we maar voor de 2e gaan en alweet direct zwanger. Voelde me ook goed, alleen een beetje moe en toen ineens kreeg ik een bloeding. Nooit aan gedacht dat het mis kon gaan........................
De tweede dag bleef het rustig, dus ik dacht dat het toch goed ging. Maar de 3e dag (afgelopen vrijdag) heb ik de hele dag gevloeid. Ik was nog maar 8 weekjes zwanger, maar toch stel je je er helemaal op in.
Ik denk wel dat alles zelf uit mijn lichaam is gekomen. Heb eigenlijk niet eens veel pijn gehad. Het vloeien is sinds vandaag ook gestopt.

En nu vroeg ik mij eigenlijk af: wanneer kan je er weer voor gaan? Volgens de VK al meteen, maar ik lees hier ook dat heel veel vrouwen wachten tot ze weer ongesteld zijn geweest. Wat is jullie advies?

Wil jullie allemaal ook sterkte wensen. het is wel fijn dat je hier even je verhaal kwijt kan en om raad kan vragen!

groetjes Janine

Hoi Janine,

in princiepe mag je er gelijk weer voor gaan en hoef je geen menstruatie af te wachten, alleen doen veel dit wel zodat ze dan met een volgende zw.schap weten hoelang ze zwanger zijn. (volgens mijn gyneacoloog).

Wijzelf hebben ervoor gekozen om er gelijk weer voor te gaan (natuurlijk nadat het vloeien gestopt is). En we weten dat we nu net weer zwanger zijn (ongev 4 wk.) en het is deze week 11 wk. geleden dat we een missed abortion + curretage hebben gehad (waren toen 12 wk. zwanger, vruchtje was gestopt met 9wk).

Ik hoop dat hiermee je vraag een beetje beantwoord is.

gr.

Nicole

Hoi Nicole,

Bedankt voor je reactie. En van harte met je zwangerschap. Goed hoor dat het meteen weer gelukt is. Volgens mij gaan wij er dan ook maar direct weer voor. Het kan, dat blijkt wel bij jullie.  

groetjes Janine en geniet  van de zwangerschap

Hoi Jeanine,

Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Wij hebben een zoon die afgelopen september 2 jaar is geworden. Ik was  destijds heel snel zwanger en alles is prima verlopen.  
Nu hadden wij ook de beslissing genomen voor een tweede en ik was wederom weer heel snel zwanger. Maar op 25 november kreeg ik een bloeding en bleek het dus helemaal mis. Ik was op dat moment zo'n 11 weken zwanger. Je wilt het allemaal positief inzien en   voelde me al 12 weken zwanger  in de veilige zone dus.... !!!!
Maar ook gezien mijn historie met ons eerste kindje verwachte ik helemaal niet dat het nog mis zou gaan. En dan toch ineens.... wat een teleurstelling !!!! Ik ben er echt effe kapot van geweest en vooral ook de lichamelijke  klachten vielen  me zwaar.

Ik ben een dag later  in het ziekenhuis opgenomen geweest voor de curretage, aangezien de bloeding ineens  heel heftig werd. In het ziekenhuis heb ik ook gevraagt of ik nog moet wachten voor we proberen opnieuw zwanger te worden. Ze adviseerde me om het onderzoek af te wachten wat ze hier altijd standaart doen na een curretage (Hier in Noorwegen, daar woon ik) dat zou ca. 2 weken duren.

Ook ben ik ondertussen nog bij mijn huisarts langs geweest en ook hij zei dat ik niet hoef te wachten om opnieuw zwanger  probeer te worden. Hij zei me ook dat de meeste dames heel snel zwanger worden, ná een miskraam en dat lees je ook wel op deze site. Sommige zijn niet eens ongesteld geweest en zijn alweer zwanger.
Das dus  goed nieuws !!!!!  
Dus, heel veel Sucsex  gewenst   !!!!!
Annette

Hoi Annet,

Ik was er ook echt even onderste boven van. Ben op zich wel nuchter  en kan het wel relativeren, maar toch. Die zaterdagavond gingen we bij vrienden op visite en net voor we weggingen verloor ik op het toilet het vruchtje. Zitten we daarna bij vrienden, gaan om ca. 23.00 de hoogzwangere buren op pad met  hun kindje van 2. Je snapt het al, zij moest dus bevallen. Vandaag was ik weer bij die vrienden en toen bleek  dat de buurvrouw die zaterdagnacht bevallen is van een dochter. Ik gelijk tegen mijn man: ja zo gaat dat, de een krijgt een miskraam de ander bevalt van een gezonde baby!!!!!!
Ondanks dat ik er nuchter onder ben, is het wel fijn om hier even je verhaal kwijt te kunnen en te horen van anderen.

Jij ook succes met opnieuw proberen .

groetjes Janine

hoi Janine,

Ja, het is effe lekker hier je verhaal kwijt te kunnen.
Ik ben ook wel een nuchtere, maar dat op die zelfde nacht de buurvrouw bevalt is wel behoorlijk wreed, zeg.... arme jij !!!! Kan ik me goed voorstellen dat je daar effe van baal en dat mag, hoor !!!!!

Hier in Noorwegen sturen de mensen geen geboortekaartjes maar iedere week staat er een lijst(je)   van nieuwgeborene in de krant. En toevallig las ik die vandaag en op 25 november (de dag van mijn miskraam) was er in datzelfde ziekenhuis ook een kindje geboren.... Dan sta je daar toch weer effe bij stil, hé....

Maargoed, wij gaan er   weer   helemaal voor en hopen snel op positief resultaat.

Liefs, Annette

Hallo,
In de 7e week heb ik een miskraam gehad. 12 weken later was ik nog steeds niet ongesteld geweest, maar had gehoord dat dit wel kon als je een miskraam hebt gehad. Ik wilde eigenlijk maar eens naar de huisarts gaan, te meer omdat ik zo'n last van mijn borst had (terwijl ik nog borstvoeding gaf aan de jongste). Ineens had ik het helder idee om maar eens te testen voor de zekerheid en toen bleek ik dus zwanger te zijn. En..ach ja met een echo weet je ook meteen hoe ver je ebnt.
Groetjes, Yoeke

Terug
Bovenaan