Wanneer naar 2 boterhammen 8mnd

<p>Hi,</p><p>Mijn zoontje van 8mnd +2 weken eet al een geruime tijd tussen de middag een boterham met ons mee (licht bruin met boter en smeerbaar beleg) en krijgt daarnaast nog een flesje van ong 150ml. Hij eet zo graag een boterham dat hij na zijn broodje dat van mij nog van mijn boord kijkt en dan eigenlijk nog zeurt netzolang totdat hij dat flesje heeft gekregen.</p><p>Deze komt dan eigenlijk al vrijwel direct achter zijn boterham aan ik zou daar meer tijd tussen willen hebben dus ik d8 miss kan hij naar 2 boterhammen.</p><p>Hoe oud was / waren jullie kindjes toe aan 2 boterhammen? En wellicht kan dit flesje er dan wel uit?</p>

Met 8 maanden moet je kindje nog groeien van de melk en niet zozeer van de boterham. Ik zou het dus voorlopig zo houden. Wil hij na de fles nog een boterham dan kun je die nog wel geven. 

Hoi,
Mijn zoontje eet al sinds hij 7 maanden is 2 boterhammen. Is erg lang en heel beweeglijk. Gaat er zonder moeite in. Ik zou dus zeker een 2e boterham aanbieden.
Succes! En vooral doen wat goed voelt.

Vooral lekker naar je gevoel luisteren en naar je kind kijken. Onze kleine man eet tussen de middag ook heerlijk 2 boterhammen weg en regelmatig nog een gekookt ei erbij ook. Hij is nu 10 maanden en drinkt alleen voor het slapengaan nog een fles van 210cc, in de ochtend krijgt hij pap met 210cc melk en olvarit erdoor. 
Ik merk vanzelf aan mijn kleine man wanneer hij weer meer nodig heeft... simpelweg omdat hij niet tevreden is zodra het eten op is, dan voeg ik weer iets toe en schuif ik weer iets met schema's enzo

Ik volg mijn zoontje van 9 mnd. Als hij 2 boterhammen wil krijgt hij die ook (verbaas me over hoeveel hij eet, bizar). Het is een drukke baas, dus maak me niet druk om dat hij dik zou worden ofzo.
Zou als ik jou was gewoon doen wat voor jou goed voelt!

Ik was gisteren bij het cb. Daar zeiden dat ik nu met 7,5 maand best naar 1,5 boterham mag gaan ipv 1. En dat terwijl hij op de +1 zit qua gewicht. Dus ik zou het gewoon doen als het voor jou goed voelt. 

Mijn zoontje kreeg vanaf 7 maanden 2 boterhammen. Zelfde situatie als jij: zat nog niet vol na 1 broodje en wilde daardoor meteen zijn fles. Toen ben ik twee boterhammen gaan geven en verviel de fles meteen. Ik bood gewoon geen fles meer aan na de tweede boterham, en meneer was prima tevreden. 

Op het CB zeiden ze dat twee boterhammen echt prima is. Als je denkt dat je kindje behoefte heeft aan een extra broodje zou ik het gewoon lekker geven! Die van mij groeit er prima op ;-)! 

Terug
Bovenaan