Wanneer naar 2 slaapjes

<p>Hoi hoi, tot nu toe sliep mijn kleine mannetje 3x overdag, einde van de middag vaak nog even 3 kwartier. Sinds een week zit hij nog steeds om half 5 te gapen, maar als ik hem op bed leg begint hij te brullen en valt ook echt niet meer in slaap.</p><p>Hij slaapt nu vaak na de eerste fles door tot half 10,en dan vaak van half 1 tot 3u. Maar van 3 tot 7 is best lang..</p><p>Hij is nu 7,5 maanden. Gaan ze dan al richting 2 slaapjes?</p><p>Misschien moet ik dan toch z'n ochtend slaapje iets later gaan doen, ipv direct door. Zodat hij 's middags ook wat later slaapt en dus ook later wakker is..? </p>

Bij ons ging ze bij 7,5 maand geleidelijk van 3 naar 2 slaapjes. Maar was wel een week een beetje zoeken. Herken wel dat ze aan het einde van de middag niet meer wilde slapen. Uiteindelijk schoof alles een beetje op. 1e slaapje om 9.30 en 2e rond 14.00uur. Ze slaapt tot 15.30uur ongeveer. Ze is nu 8 maanden en dit gaat nu prima. Ze houdt het nu ook vol tot haar bedtijd (18.30u). Succes?

Mijn dochter heeft nooit meer dan 1x geslapen maar mijn zoontje met 1,5 nog in de ochtend maar ook nooit 3x dus ik zou zeggen je ziet vanzelf wel wanneer je kleintje er aan toe is toch?

Hoi, idd bij ons ook richting de 8 maanden naar 2 slaapjes. 1ste week beetje zoeken net als reactie hierboven. Je kan de ochtendslaapje steeds een kwartierje proberen te opschuiven en zo ook t middagslaapje totdat je weer in een goede schema zit. Doe het wel gelijdelijk. Succes!

Mijn zoon zit met ruim 9 maanden nog op 3x slapen overdag, een enkele keer red hij het met 2x slapen maar meestal niet

Goed kijken naar je kindje en wat goed voelt. Mijn zoon heeft tot ruim 1 jaar 3 slaapjes op een dag gehad. Altijd op gevoel gedaan en soms dus wel eens 2 slaapjes. Maar ik keek naar hem en slaapsignalem, nooit naar andere of naar de richtlijnen gekeken..

Wij zijn naar 2 slaapjes gegaan door de ochtend wat langer te maken. Nu wakker rond 7u en dan naar bed rond 10-10.30 tot ongeveer 12.00 en dan rond 15.00 weer tot 16.00-16-30 en dan bedtijd om 19.00u. Mijn zoontje is nu 9.5 maand en helemaal gewend aan dit ritme. Succes het is idd een beetje zoeken. 

Terug
Bovenaan