Wanneer naar 4 flesjes?

Ook dit onderwerp zal de revue al heel vaak gepasseerd zijn, maar vraag het toch nog maar eens....

Ik las net het topic over de aantal flesjes van de kids, mijn vraag is echter wanneer je weet wanneer je naar 4 flesjes kunt gaan.

Kyara drinkt echt niet super, krijgt er 5 maar de laatste is altijd heel weinig (nog minder dan overdag) en moet haar ook altijd wakker maken.
De overige flesjes zijn trouwens ook omdat "ik vind" dat het weer tijd is om te eten, niet omdat ze honger heeft....

Voor de mama's die al naar 4 flesjes zijn gegaan.... tips?

Ik hoef niet perse van die laatste fles af, maar meer een vraagje wanneer is de tijd rijp?
Ze is trouwens komende vrijdag 4 maanden, ik begin nog niet met bijvoeding ivm   verhoogde kans op allergie. Ze zal ongeveer nu denk ik tegen de 6kg aanzitten, weet ik op dit moment niet zeker aangezien het alweer 3 weken geleden is dat ze gewogen is.

Alvast bedankt!
Liefs,
Nymue

Ik zou het gewoon eens proberen! Marieke is 4 en een halve maand en zit al een tijdje op 4 flessen. Ze moest ook elke keer wakker gemaakt worden en drink steeds minder per fles. Toen gingen we haar het wat meer zelf laten bepalen, nu krijgt ze dus 4 flesjes van 235 ml melk. Ze drinkt ze soms leeg, soms ook niet, maar ze drinkt in elk geval meer dan toen met 5 flessen! Ze heeft de tijden meer over de dag verspreid, om ongeveer 07.45 uur, om 12.30 uur, 17.00 uur en de laatste om 22.00 uur

groetjes,
Sabine

hoi
bij mij ging t eigenlijk heel simpel:
ik maakte boas altijd om 22 uur wakker voor de laatste fles en dan sliep hij door tot half 10.een hele tijd had hij om de 3/3.5 uur honger,maar toen dat op een gegeven moment om de 4 uur werd kwamen we op 4 flessen uit.alleen als ik moest werken kreeg hij er wel 5(7:30 uur de 1e).op een gegeven moment vond ik het zo sneu om hem wakker te maken en gaf hem de laatste fles om half 8,voor t naar bed gaan dus.sindsdien word hij dan om half 8/8 uur wakker en komt t allemaal precies uit.ene paar weken terug had hij nog weleens een inhaaldagje(een week 4 flessen en dan een dagje   weer 5)maar tegenwoordig gaat het prima met 4.
je kan het gewoon eens proberen en krijgt ze ergens tussendoor honger dan hoor je het wel toch?

Bij mij ging het eigenlijk zo als hij s morgens later kwam en ik r 4 uur tussen hadt en als het na half 12 is dat ik de laaste moest geven
deed ik dat niet
dan zag ik wel hoe laat ie kwam
En deed de laaste fles dan 30 cc meer erin
bv als ie de laatste dan om 9 uur half 10 hadt
Wij gaan zelf rond half 11 naar bed en ga dan niet wakker blijven voor een vijfde fles
en soms draait ie wel weer om dan krijgt ie een dagje 5 flessen
dus denk zo zit er een begin in???
wesley is bijna 4 maanden maar dan ook wel erg zwaar  bijna 8,5 kilo

gr marijke mam van melissa bijna 3 en wesley bijna 4 maanden

Eerst maakte ik hem wakker voor de vijfde fles, maar op een gegeven moment sliep hij steeds zo vast dat ik het gewoon niet meer heb gedaan. En hij sliep door en zat dus op vier flessen!

Was toen nog net geen vier maanden.

Groetjes
Chris

Naomi krijgt om 19.00 een fles en dan gaat ze naar bed en ik wacht dan af of ze nog een fles wil (de ene keer lig ik al in bed en de andere keer ben ik nog wakker) maar ze wil elke keer nog tussen 23.00 en 1.00 een fles en ik wacht gewoon tot ze daar vanzelf mee ophoudt...de volgende fles is dan tussen 6 en 7 uur....

groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan