wanneer naar 4 flessen??

Hoi,

Even een vraag, wanneer mag je naar 4 flessen gaan?? Chelsey is nu 11w en 3 dagen en het wordt best lastig om 5 flessen over de hele dag te verdelen. Ze wordt tussen  8.30 en 9.00 wakker, en ze krijgt om 21.45 haar laatste fles. ik moet haar nu best vaak wakker maken voor de fles, en ik vind dat best zielig, soms zit er maar 2 uur tussen de laatste 2  flessen S avonds....Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

Groetjes Elise

hoi,

Ik ben met Yari naar 4 flessen gegaan toen hij iets meer als 4 maanden was.
Misschien kun de hoeveelheid die ze nu op een dag krijgt over 4 voedingen verdelen.
Krijgt ze toch ze hoeveelheid binnen.

Ik heb dat zelf nooit gedaan en weet niet of dat gewoon mag..

Zou je misschien ff na kunnen vragen, want inderdaad elke keer wakker maken voor de voeding is ook niet echt leuk.

Groetjes Marina.

Hoi,
Mijn meisje is 17 wkn(4 mnd) en zit al zeker 6/7 wkn op 4 flessen.Ik vond ook zielig om haar wakker te maken rond 23 uur,en dan dronk ze maar een beetje.Heb haar gewoon laten slapen,ze is nog een paar keer gekomen `s nachts(maar steeds later) en dan kreeg ze een halve fles,en op gegeven moment sliep ze echt door.Verdeel de hoeveelheid over 4 flessen en kijk wat ze doet/drinkt.....
Gr Gaby

Hoe slaapt ze snachts? Als ze snachts goed slaapt kan je misschien wel proberen de laatste fles te laten zitten, maar weet wel dat dit tegen het advies van het CB gaat daar mag pas met 5 of 6 maanden naar 4 flessen.
Als ze snachts niet goed slaapt kan je haar beter wel wakker maken overdag om zo in een dagritme te komen.

Bij ons op het CB mag je met 4 maanden naar 4 flessen (van 200cc). Ik heb het al geprobeerd met Matthijs (17 weken), maar hij komt dan steevast om 3.00 uur 's nachts en daar heb ik geen trek in, dus maar weer om 22.30 uur toch die 5e fles gaan geven, allebei tevreden!

Hoi,

Bedankt allemaal voor de reacties!! Chelsey slaapt s nacht gewoon door, maar ben wel bang dat als ze 4 flessen zou krijgen dat ze dan wel misschien s nacht komt....moeilijk he!

23 december is ze 3 maanden en  rond die tijd  moet ik ook weer naar het cb, ik denk dat ik het dan vraag en misschien gewoon een keer gaat proberen, volgens mij zijn ze idd bij het cb er niet happig op, maar ik denk wel dat je eigen gevoel genoeg zegt, tot nu toe is ook alles goed gegaan.

Groetjes Elise

Wij hebben hier hetzelfde probleem. Tijn is vandaag precies 11 weken en hij krijgt al een week of 2 afwisselend 4 of 5 flessen. Het ligt er een beetje aan hoe laat hij wakker wordt. Is hij vroeg (nou ja vroeg maar in ieder geval voor 7.45) gaan we voor  5 flessen van 165cc. Is hij later dan gaan we voor 4 flessen van 200cc.   Bij 4 flessen laat ik er steeds iets langer als 4 uur tussen zitten en krijgt hij om 21.00-21.30 zijn laatste fles. Met 5 flessen krijgt hij om 22.30 zijn laatste fles. Het verschilt echt een beetje van dag tot dag waar hij behoefte aan heeft. Soms zitten we op het schema van 4 flessen en dan bij de 3e fles wil hij al heel vroeg eten. Nou ja dan geef ik hem gewoon, maar dan wel weer 165cc.
Dus ik geef hem eigenlijk naar behoefte.
2 Januari ga ik naar het bureau en dan zal ik eens horen of ik echt al over mag naar 4 flessen. De laatste keer liet ik het vallen en toen werden ze een soort van bood, terwijl ik zoiets had van anders moet ik hem wakker maken en drinkt hij met geluk zo'n 50cc.
Volgens hun moest ik die 5 flessen tot 5 maand aanhouden.
Succes ermee,

groetjes danielle

Hoi,

Wij zijn bij Thijs met 15 weken overgegaan op 4 flessen. Nu is hij wel een stevig
ventje. De arts van het cb vond het prima, "goed aangevoeld" zei hij.
Hij drinkt nu 3 flessen van 180 cc en 1 fles van 200cc. ( al drinkt hij ze niet
helemaal leeg op dit moment)

groetjes
jama

Terug
Bovenaan