Wanneer naar autostoel ipv maxicosi?

Hoihoi,
Mijn dochtertje van 8maanden is nu ongeveer 72cm lang en weeg rond de 7,5 kilo. We vervoeren haar altijd in de maxicosi, maar ik vind haar er nogal 'opgepropt' in zitten de laatste tijd.

Ik heb gelezen dat je moet kijken naar het gewicht en of haar hoofdje er bovenuit steekt, maar dit is nog niet het geval.. Toch lijkt het me dat ze er niet heel fijn meer in zit.

Vanaf wanneer hebben jullie je kindje naar een autostoel gedaan?
Ze kan trouwens ook al zelf rechtop zitten.

Wij zijn volgens mij rond de 6,5 maanden gewisseld naar de autostoel. Onze zoon paste echt niet meer in de maxi-cosi, was gewoon sneu ?. Onze autostoel kon wel ook in liggende stand en daar zijn met mee begonnen.

Beide kinderen met 7.5 maand. Als ze zelf rechtop kunnen zitten, kan het. 'Officieel' mag het vanaf 9 maanden geloof ik, maar met 7.5 maand waren mijn dochters echt hèlemaal klaar met die maxi cosi. En zelf vond ik het ook veel fijner zodra ze in de autostoel zaten, het sjouwen met de maxi cosi was ik zo beu!

Ik werk op een kinderdagverblijf en er zijn kindjes die met 15 maanden serieus nog in de maxi cosi gepropt worden, dat is het andere uiterste en echt niet nodig... met 8 maanden is prima!

Volgens mij gaat de nieuwste richtlijn uit van lengte. Daarnaast of ze goed rechtop kunnen zitten. 
Bij het type autostoel dat je op het oog hebt staat dan de lengte aangegeven waarbinnen je kindje moet vallen, zodat het veilig is. 

Wij zitten niet supervaak in de auto, en ik was al snel gestopt met de maxi cosi steeds meeslepen, die liet ik lekker in de auto, net als een stoel. Maar rond 8 a 9 maanden werd ze echt te groot. Toen was ze rond 9 kilo en zat ze al in kledingmaat 80. Haar hoofdje zat onder de rand, maar ze paste er gewoon niet goed tussen met haar schouders. In de autostoel nu kan ze ook net aan een beetje naar buiten kijken, wat ze leuk vindt. Ze houdt niet van autorijden, maar de stoel gaat wel stukken beter.

Hier rond de 8/9 maanden overgestapt op een andere autostoel. Wel eentje die nog een ligstand had en tegen de rij richting in stond. Zo kon nog makkelijk in de maxicosi, maar gingen met de auto op vakantie en vond dat toch wat fijner zitten voor der.

Hier net na haar eerste verjaardag overgestapt. Toen werd de nieuwe bestelde autostoel namelijk geleverd :)
eerlijk snap ik mensen vaak niet als ze zeggen dat het niet meer past. Mijn dochtertje past nooit in de groeicurve van het CB en paste met 12 maanden echt nog in de maxicosi, toen was ze al langer dan 80cm..  (85,5 bij 14 maanden afsoraak) Misschien scheelt het per model? Want zij zat echt nog goed in de maxi cosi ??‍♀️ totaal niet opgepropt en dr hoofdje kwam er nog lang niet boven uit

Ik dacht dat ze met 9 kg in een autostoeltje mogen.
Wij zijn met beide kinderen met 9 á 10 maanden overgestapt. Ze waren toen nog geen 9 kg, dus officieel niet helemaal veilig denk ik. Maar ik was de maxicosi beu en ze konden goed zelfstandig zitten. We hadden een autostoel in achterwaartse rijrichting en die kon in de ligstand.
Dus als je wil overstappen zou ik het gewoon doen. Mijn oudste dochter ging toen ze 2 was voor de lol in de maxicosi liggen en dat paste ook nog gewoon! Dus te klein is hij niet zo snel denk ik

Neem je meisje mee naar de winkel. Dan kun je zien hoe ze zit in de stoel van jou voorkeur en kan een medewerken direct meekijken of ze wel veilig zit.
Zo hebben wij onze keus anders gemaakt omdat onze dochter beter in een andere stoel paste dan wij in eerste instantie op het oog hadden.

Terug
Bovenaan