wanneer naar de dokter en wanneer 1e echo??

A

Anoniem

Guest
hoi meiden
heb vanochtend   positief getest en vanmiddag weer voor de zekerheid!
vraag me alleen af wanneer ik een afspraak moet maken bij de dokter want als ik het goed uitreken ben ik maandag een week over tijd en dus 5 weken als ik zo goed tel.
en wanneer is je eerst echo?? ik ben benieuwd naar jullie reacties
alvast bedankt.
groetjes shirley

Hey,

Zelf kan ik hier niet veel op zeggen omdat ik pas met tien weken wist dat ik zwanger was maar als je nu van de week eens naar je dokter belt zal hij/zij je zeker vertellen wanneer je eens kan langskomen hoor en naar de gyn denk ik dat de meesten rond de zes a zeven weken gaan,als je eens belt zal het zeker allemaal duidelijk worden hoor maar er zullen zeker mensen zijn die je een duidelijker antwoord kunnen geven want ja ik wist het zo laat en is men eerste dus ben nog een amateur hierin :)

Liefs orchideke

bedankt voor je reactie
alleen geloof ik het nog niet zo heb alleen een beetje pijn aan mijn linker eierstok.
ken jij dat ook?
gr shirley

Ha meis,

Gefeliciteerd!!!!
Ikzelf ben nu 9weken en 5dagen. Zodra ik het wist en tijd had (2dagen later) heb ik de verloskundige gebeld voor een afspraak.
Erg vroeg, maar zij kon me meer vertellen en weet als de beste wanneer de eerste afspraak hoort te zijn.
Als je huisarts je begeleid dat kan je die bellen.
Lang niet iedereen gaat naar een Gyneacoloog, dus die hoef je niet te bellen.
Als je daar wel bij loopt krijg je vaak bij je eerste gesprek gelijk een echo. (tenminste ik wel)
Ben je bij verloskundige of huisarts dan is de eerste echo vaak rond de 11 a 12 week.
Dus bel je huisarts of een verloskundige en zij vertellen je precies wat je moet doen.

Enne die buikpijn hoor je wel vaker.
De een heeft het links, ik rechts en in het midden. Zo lang het niet gepaard gaat met bloedverlies is het vaak bandenpijn.
Alles moet toch een ander plekje zoeken in je lijf om je baarmoeder te laten groeien.
Hoop zo een beetje je vragen beantwoord te hebben.

Geniet ervan en veel succes.

Liefs

Nee heb dit toen nooit gehad,maar ik had voor ik het wist niets van kwaaltjes,dan vanaf ik wist dat ik zwanger was kreeg ik ineens bandenpijn en zo van die dingen :)
Wss dat ik het eerst gwn niet besefte of zo,of dat ik dan vnaf ik het wist het mij inbeelde :)
Ik heb wel eens last gehad aan een van men eierstokken maar toen was ik rond men 20 weken,had toen echt heel veel pijn en naar de huisdokter geweest en die dacht aan een appendix,ben dan naar de spoed moeten gaan en echo's en zo gekregen en had dus toen een ciste op men rechtereierstok..
Heb toen een paar dagen zo een stekende pijn gehad maar met wat rusten is dit voorbij gegaan hoor,naar het schijnt hebben veel zwangere vrouwen in het begin dus een ciste zonder ze het soms beseffen en die gaat normaal rond de 20 weken weer vanzelf weg,is me toen in het ziekenhuis verteld...
Ik zou me zeker geen zorgen maken hoor,maar begrijp je reactie wel hoor,dan denk je voor het minste dat er iets niet juist is en zo he,omdat het nog zo pril is...
Ik begin dat nu trug wel te hebben omdat het einde in zicht is maar denk dat dit ook met onze hormonen veel te maken heeft hoor,ik schiet soms zelfs ineens in paniek voor de geboorte,niet zo zeer de bevalling maar erna,of ik het wel goed zal doen en zo van die dingen maar dit is na vijf minuutjes weer over hoor,de moment erna kan je weer niet wachten tot je je kleintje voor het eerst ontmoet :)
Liefs orchideke

Hoi Shirley, gefeliciteerd!!!

Ik had gelijk huisarts gebeld maar kon pas bij 12 weken terecht. Vond ik wel erg lang duren. Heb zelf rechtstreeks verloskundige gebeld en kan volgende week maandag al terecht!! Dan ben ik net geen 8 weken. Dus ik zou zelf de VK bellen als ik jou was.

Succes!

Hoi Shirley,

Van harte gefeliciteerd!!! De huisarts hoef je in principe niet te bellen. Die kunnen je wel het telefoonnummer geven van een verloskundige in je woonplaats, maar meer doen ze waarschijnlijk niet. Je kan ook gelijk  een verloskundige bellen.
De eerste echo krijg je nu meestal eerder, omdat iedereen een combinatietest mag laten doen, waarbij ze de kans op downsyndroom berekenen. Dan doen ze een nekplooimeting tijdens de echo en dat kan allleen voor een bepaalde week (ik dacht de 11e ofzo). Vandaar dat de 1e echo's nu eerder zijn dan 2 jaar geleden.
Een beetje pijn aan je eierstokken of baarmoeder is heel normaal. De hele zwangerschap van mijn 1e voelde ik elke dag wel iets. En nu met 11 weken van de 2e voel ik ook steeds wel iets.
Maar je moet wel opletten dat het niet te veel pijn gaat doen, in combinatie met bloedverlies is dat niet goed. Als het echt veel pijn gaat doen bel dan je huisarts of verloskundige.
Ik hoop dat alles goed gaat en dat je een fijne zwangerschap zal hebben.

Groetjes

hoi shirley,

ik hoefde niet naar de huisarts.
met 9 weken voor het eerst naar de verloskundige, heb toen het hartje voor het eerst gehoord.
met 12 weken de eerste echo.
het is niet overal hetzelfde, dus kan bij jou anders zijn.

groetjes kwinty.

Terug
Bovenaan