Wanneer naar de dokter?

<p>hoi allemaal,</p><p>ik loop een beetje met een dilemma.. in augustus vorig jaar gestopt met de pil omdat we wisten dat het even kon duren voordat het weer zou normaliseren. Na een cyclus van 52, 49 en 36 dagen dacht ik dat het de goede kant op ging, maar helaas de laatste keer weer een cyclus van 50 dagen (en die is nog opgewekt door de acupuncturist) . Die laatste cyclus had ik ook pas mijn eisprong op dag 45, dus mijn luteale fase is ook nog eens veel te kort. </p><p>Door omstandigheden zijn we nog niet actief bezig om een kindje te krijgen, maar we zouden er vanaf juli graag voor gaan. Liefst heb ik dan natuurlijk alles goed en werkend, maar ik heb er op dit moment een hard hoofd in. </p><p>Wat zouden jullie zeggen? Alvast een keer naar de dokter om mijn zorgen te delen en misschien al in actie te komen of moet ik echt dat jaar volmaken om te ontpillen? Het is voor mij nu echt een gevalletje roze olifant. Hoe harder iedereen zegt dat ik er niet mee bezig moet zijn of niet aan moet denken, hoe moeilijker het is. Alleen dag 1 tm 7 van mn cyclus gaat het momenteel goed met me, omdat er dan niets hoeft te zijn. </p>
 
Het kan natuurlijk zijn dat je lichaam nog wat langer nodig heeft. Maar even bellen met de huisarts assistente of huisarts zelf is alleen maar verstandig, daar zijn ze immers ook voor? Dan kun je alvast je verhaal vertellen, mochten ze dan toch willen dat je het nog even aankijkt heb je het in elk geval alvast gemeld!
 
Het is logisch dat het je meer bezig houdt dan je wilt… En misschien kun je de tijd een beetje naar je hand zetten? Dus een paar maandjes erbij sprokkelen? Dan wordt evt onderzoek wellicht iets sneller opgestart… Al is het ook zo dat ontpillen bij de 1 langer duurt als bij de ander…
 
Ik heb vanmiddag de assistentr gebeld en gezegd dat ik even wilde overleggen. Zij vond het ingewikkeld en nu belt er woensdagmiddag een dokter terug. Ik ben benieuwd!
vandaag al de hele dag súper verl buikpijn links en rechts onderin mn buik, maar mijn ovulatietest was witter dan wit helaas...
 
Ik heb na een halfjaar contact opgenomen met mijn huisarts die me aanraadde om nog even af te wachten (mijn cyclussen werden steeds langer, van 42 dagen tot 55 dagen). Uiteindelijk 2,5 maanden later contact opgenomen met de gynaecoloog waar ik al zeer snel kon langs gaan. Na het opvolgen van 1 cyclus hebben ze beslist om te starten met medicatie (Clomid) aangezien ze veel follikels zagen en mijn menstruatie nog langer op zich liet wachten. 
Als je ongerust zou zijn gewoon even je telefoon nemen en bellen :) 
 
Terug
Bovenaan