Wanneer naar de huisarts?

<p>Mijn dochter is nu ruim 4 maanden. Altijd al moeilijke ontlasting gehad. Zit aan de omneo voeding. Maak de flessen altijd met wat meer water. Maar het wordt niet echt beter. Op aanraden van cb een beetje roosvicee laxo aanbieden. Dit neemt ze nog niet van harte, ben nu een paar dagen bezig met aanbieden. Nu heeft ze zaterdagochtend voor het laatst gepoept. Nu dus ruim 3,5 dag verder. Zouden jullie morgen al naar de huisarts gaan? Ik ben toen ze zo’n 10 weken was al voor dit probleem bij de huisarts geweest, en hij zei dat als ze maar 1 x in de 2/3 dagen poept. Ik wilde, als de laxo niks doet, al gaan voor iets van forlax oid. Maar nu zit ze zo vol, ze drinkt op dag 3 altijd slecht omdat ze te vol zit. Ze heeft er ook last van. Krampen en veel persdrang. Tijdens het persen schreeuwt ze het soms uit. Maar er komt niks. Wat zeggen jullie? </p>

Kan de roosvice laxo niet door een melkfles? Geen idee hoor maar misschien wil ze het dan wel. Zou sowieso morgen de HA bellen. 

Gewoon gaan. Morgen al. Dit is niet normaal. Mijn dochter had dit ook. Zoveel pijn met poepen want de ontlasting was veel en keihard. Bij ons hielp omneo wel. Wat vervelend zeg. 

Kraamverzorgster gaf aan om wat vaseline op de tip van een thermometer te doen in de anus, dat het daarna moet komen. Of een (schoongewassen) peterselie takje, dat zou ook helpen. Zelf nooit geprobeerd en het klinkt wellicht raar maar ik deel het gewoon 

Vaseline op de thermometer doe ik ook. Helpt niet.. 
We hebben besloten nog even te wachten met de oefenhapjes. Omdat het zeg maar weer iets nieuws is voor de darmen. Kan ook juist goed zijn, extra vezels. Maar we wilden voor de laxo gaan en niet teveel nieuwe dingen tegelijk. Bedankt voor jullie advies!

Wij deden een paar druppels kokosolie door de voeding van ons zoontje van 5 maanden. Dit hielp om de ontlasting wat dunner te maken. Sinds hij meer vaste voeding eet is het niet meer nodig 

Hebben wij rond die periode ook gehad, dochter had echt last en moest echt huilen tijdens het poepen. We deden een beetje olijfolie door de fles en het kwam flink los. Toen had ze een dag zelfs 6 poepluiers haha. Nu ze vast eten eet heeft ze er minder last van. We doen ook altijd wat olijfolie door haar avondeten. 

Terug
Bovenaan