Wanneer naar de huisarts?

A

Anoniem

Guest
Wij zijn nu een jaar bezig met proberen zwanger worden van een tweede. Bij onze dochter heeft het ook een jaar geduurd.
Ik ben laatst naar de huisarts geweest, want ja, het duurt nu weer een jaar en ik word er ook niet jonger op.....Maar volgens de huisarts was er geen reden tot ongerustheid, en moesten we vooral verder moesten klussen, en als het na 1,5 jaar nog niet was gelukt dan moest ik maar eens terug komen.

Zijn hier misschien mensen met ervaring over doorverwijzingen, en wanneer je meestal wordt doorverwezen?

Hoi,

ik heb zelf geen ervaring ermee,heb wel een zoontje al en probeer ook zwanger te worden van een volgende baby aangezien mijn man een stuk ouder is als ik.
Maar bij vriendinnen van mij die kinderen hebben gekregen via ivf en icsi moet je eerst echt wel meer als 2 jaar klussen tot je dus echt doorverwezen wordt naar een gynacoloog,het kan zijn dat je cyclus nog niet regelmatig is,een tip misschien een ovulatie test er tegenaan gooien,als je dat al niet gebruikt tenminste.

succes,

liefs nice

Hoi Francis,

Ben je van je eerste kindje gewoon spontaan zwanger geworden? Hou je je cyclus netjes bij? Oftewel heb je echt het idee dat je op het goede moment klust? Ik weet niet hoe oud jij en je man zijn, maar het is raar dat je huisarts je niet serieus neemt! Ik ben ook na 1 jaar naar de ha gegaan en er werdt  gelijk aktie ondernomen. Mijn man moest potje inleveren en toen dat goed was werden we gelijk doorgestuurd naar z.h. voor mijn onderzoeken. Heb je een temp. lijst bijgehouden? Zal ik zeker aanraden en meenemen naar de ha. Precies ook aangeven behalve je temp, wanneer je klust enzo. Heb ik ook gedaan.Kunnen ze niet alleen zien dat je een eisprong hebt, maar ook dat je op tijd geklust hebt. Zal zeker na 2/3 rondes terug gaan,hoor ! 1 jaar is lang genoeg voor aktie!

Bij de eerste ben ik inderdaad spontaan zwanger geworden, maar ook na een jaar dus. En nu ben ik 33 en ja, dan wil je sneller resultaat ;-)
Ovulatietesten hebben we inderdaad gedaan, en volgens deze testen altijd een regelmatige ovulatie. En de cyclus is ook redelijk regelmatig.
En dat was dus de reden waarom de huisarts zei dat we ons (nog) geen zorgen hoefden te maken.
Maar we zullen het inderdaad 2 a 3 rondes aankijken, en dan maar weer eens langs gaan.
Maar de NOD komt eraan, dus wie weet................

Terug
Bovenaan