Wanneer naar de huisarts?

A

Anoniem

Guest
Even een (beetje stom) vraagje, ik ben er vrijdag achter gekomen dat ik zwanger ben en wilde vanmorgen afspraak maken bij de huisarts, nu is die precies nu twee weken met vakantie
Heb een andere huisarts gebeld maar daar kon ik ook niet terecht, zei zeggen dat je ook direct een afspraak kan maken bij een verloskundigen, dit is toch niet de normale gang van zaken? En wanneer zijn jullie naar een huisarts gegaan?

Gefeliciteerd!!!!!!!!

Je kunt direct een afspraak maken bij je verloskundige; waarschijnlijk mag je dan pas over een paar weken terecht. Bij ons is dat 10 weken, maar elders heb ik wel 's gehoord dat je al eerder mag komen; hangt dus van de praktijk af. Je hoeft niet naar je huisarts als er niks bijzonders aan de hand is, mag wel natuurlijk, als je vol vragen zit en je pas laat bij de VK terecht kan, maar het is niet echt nodig...  

Maar ik kan me voorstellen dat je de eerste keer wat extra begeleiding  wil, dus ga anders naar die vervanger als je niet nog 's 2 weken wil wachten?? En anders kun je hier terecht!

Succes!

Ik ga meestal de volgende dag (nadat ik de test heb gedaan dus) even naar de huisarts. Bij ons is het normaal dat je met 11 weken de vk beld voor een afspraak en dan kan je rond de 12de week langskomen.

Ik loop sinds 6 wk nu bij de gyn. En als alles goed gaat vandaag mag ik misschien nog een keer terug bij de gyn en anders gewoon bij de vk.

Sterkte en gefeliciteerd.

Elina

hoi max,

ten eerste GEFELICITEERD.
toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ben ik gelijk de vk gaan bellen.
ik was toen pas een week of 7 zwanger.
ik weet niet of jij weet hoever je precies ben?maar als je nou tegen de vk zeg dat je hetniet precies weet,kan je waarschijnlijk een deze dagen langskomen voor een termijn echo.
dit zal wel een binnenwaartse echo zijn.
ik heb het toen ook gehad.

groetjes patries 28w 4d zwanger tweede kindje

Hoi hoi

Allereerst: Gefeliciteerd en welkom op het forum!
Ik ben toen ik net zwanger was, wel naar mijn ha geweest.
Maar ik kan je vertellen, ik had net zo goed thuis kunnen blijven.
Het was heel leuk hoor, hij is erg aardig. Bovendien had hij ons
net naar de gyn gestuurd, dus hij was echt blij voor ons. Maar het
was echt niet noodzakelijk. Ik kreeg wat info   mee, en dat was het.
Ik zou me dus niet al te druk maken en gewoon direct de vk bellen..

Succes!
Liefs Annet
14w3d

ja dat had ik ook. Ik belde de huisarts nadat we de test hadden gedaan, en het schijnt tegenwoordig zo te zijn dat je niet eerst daar meer heen hoeft.
Ik was ook zo verbaast want ik twijfelde wel aan alle kanten, want ik merkte verder niks.
Ik moest eerst naar de gn en daarna naar de vk. Vandaag ben ik 14 weken zwanger en 5 dagen. En alles gaat goed. Alles groeit goed.
En nog dat ik denk ik voel weinig.
Groetjes leena

Gefeliciteerd en geniet er van.

Als je een doorverwijzing nodig hebt voor de gynaecoloog dan moet je wel even naar de huisarts, maar dit kan ook over twee weken hoor. Als je nu net ontdekt hebt dat je zwanger bent, zal je hoogstwaarschijnlijk nog geen 5 weken zwnager zijn, dan heb je dus nog wel even de tijd.

Overigens heeft het geen zin om bij een verloskundige te zeggen dat je niet weet hoe lang je zwanger bent (of het moet echt zo zijn) om al snel eene cho af te dwingen. Op een echo onder de 6 weken zie je bijna niets, ook geen hartje. Geduld is het code woord als je zwanger bent.

Miep

Beste Max,

Ik ben helemaal niet naar de huisarts geweest. Toen ik de ha belde werd ik ook meteen doorverwezen naar de verloskundige. Het enige wat de assistente zei is dat wanneer het mis zou gaan dat ze het wel graag wilde weten. Zij houden nl wel bij wannneer je ongeveer moet bevallen. Verder ben ik volledig onder controle bij de VK.

Als ik jou was zou ik gewoon de verloskundige bellen en een afspraak maken. Mocht je vragen hebben kan je die altijd aan haar stellen! Waarschijnlijk zal je eerste afspraak ergens tussen de 9e en de 12e week plaatsvinden.

groetjes Pauline

Terug
Bovenaan