wanneer naar de huisarts?

Hallo allemaal,

Ik kom normaal op het zwanger worden forum, maar heb even een vraagje waarvan ik denk dat ik deze het beste aan jullie kan stellen.
Wij proberen nu 10 maanden om zwanger te worden.
Nu zullen jullie denken: 10 maanden, wat is dat nou?
Mijn vraag is wanneer jullie naar de huisarts zijn gegaan, was dat na 1 jaar of eerder? En hoe was de reaktie van jullie huisarts?

Ik hoop dat jullie me antwoord willen geven.
Verder wil ik jullie allemaal moed inspreken en wens jullie veel succes.
Ik lees geregeld met jullie mee.

Groetjes, Catelijne

Hoi, ik ben zelf na 10 maanden naar de huisarts gegaan en werd toen ook doorverwezen. Ik een cyclus van 33 tot 40 dagen en zij vond dat onregelmatig genoeg om mij door te sturen. Ik had ook al 3 maanden mijn temperatuur bijgehouden.

Succes! Tolletje

Hi Catelijne,

Ik ben zelf na 6 maanden naar de huisarts gegaan, maar dat was ook omdat ik een erg onregelmatige menstuatie had. Vaak gewoon 28 dagen en dan ineens maar 12 dagen......ect.
De huisarts vond dit reden genoeg om me door te verwijzen naar het ziekenhuis.
Dus.....maak de afspraak joh.....en elke huisarts reageert anders.

Succes Flower

Hoi Catelijne,

Ik zou het zeker bespreekbaar maken bij je huisarts. Zelf was ik van de 1e binnen no time zwanger...dacht dus...als ik een 2e wil zal dat wel net zo snel zijn....NIET DUS!!

In aug 2002 gestopt met de pil en in april 2003 naar de huisarts gegaan. Eerst zei hij dat het heel normaal was dat het altijd even kon duren, toch heb ik gevraagd om een verwijsbrief voor de gyn en kreeg ik die.

Gelukkig maar...bleek dat ik niet of nauwelijks een eisprong had!! Wat de meiden hierboven al schreven...zorg ervoor dat je jezelf wel al enige tijd hebt getemperatuurd, anders wordt je eerst weer naar huis gestuurd om het nog een aantal weken aan te kijken.

Uiteraard wordt je bij de gyn wel goed onderzocht en sluiten ze ook onderzoek bij de man niet uit, maar dan weet je tenminste ook wat meer, niet dan?

Heel veel succes met zwanger worden!!

Angie

Hoi meiden,

Ik heb wel al 3 maanden getemperatuurd en ovulatietesten gebruikt waar uit kwam dat ik op de 13e dag mijn eisprong heb.
Verder heb ik een regelmatige cyclus.
Ik weet niet echt of ik eerder naar de huisarts wil.
Aan de ene kant wil ik het nog zelf blijven proberen en hoop zwanger te worden zonder artsen/ gynaecologen enz.
Maar hoe dichter we bij het jaar komen, hoe minder hoop dat het vanzelf gaat lukken.
Hoewel het bij zoveel vrouwen natuurlijk nog wel lukt.

In ieder geval bedankt voor jullie reakties.

Groetjes, Catelijne

Hallo

Wij zijn nu 14 maanden bezig om zwanger te worden. Ik heb nu twee maanden getempratuurd en hebben besloten om nu naar de huisarts te gaan. maar vind het ook dood eng. Ik kan me wel voorstellen dat je liever zelf zwanger wilt worden, heb ik ook wel een beetje. Maar wil ook graag weten of er nu iets aan de hand is of niet. Je kan altijd naar de huisarts gaan en kijken wat hij zegt. Misschien zegt hij dat jullie nog even moeten proberen. Kan altijd even horen. Veel succes.

Groetjes Janna nienke

hoi
ik ben na een maand of 8 a 9 naar de huisarts gegaan en werd gelijk door gestuurd naar de gyn maar dat had ook met mijn leeftijd te maken toen was ik 36 jaar.
ik zou gewoon gaan en afwachten wat ze zegt.
liefs winnie

Terug
Bovenaan