Wanneer naar de kapper??

Niet dat Yoëll al zo'n volle bos heeft (had hij wel, maar helaas verdwenen).
Hij heeft bovenop zijn hoofd een pluk haar wat erg lang is en in zijn nekkie ook. Dit heeft hij vanaf zn geboorte al en dat is niet uitgevallen.
Iemand ervaring? Knippen jullie het zelf of naar de kapper? En wat kost het om een paar sprieten hihihihi te laten knippen?

Groetjes Pauline mv Yoëll (morgen 4 mnd)

Ik was van de week bij de kapper. Ik had ook gevraagd of ze van Stef
een paar haren, die recht overeind staan bovenop zijn hoofd, wilde
knippen omdat ik het niet zelf durfde. Dit wilde ze gewoon even gratis
doen. Helaas sliep Stef toen ik klaar was, dus het is er niet van gekomen
(zo belangrijk was het ook nog niet) Maarre...ze doen het vast even
tussendoor.

O ja, Stef is nu 4,5 maand
Liefs Annet

Nou die van mij is precies even oud als de jouwe (morgen 4 maanden), maar meer dan een paar donsjes op z'n schedel heeft ie niet hoor! haha. En hij heeft een truitje gekregen met er op "I've got more hair than my dad!" haha, not dus.
Ik weet dat er in Haarlem een speciale kinderkapper zit. Misschien bij jou in de buurt ook wel, kun je ze even bellen om advies. Of inderdaad bij je eigen kapper. Daar kennen ze je, en als je toch al voor jezelf bent vinden ze het misschien alleen maar leuk om ook even aan die baby-sprieten te zitten.
Succes ermee!
Liefs Phira

Hoi Pauline,

Ik heb met al mijn moed die ik bezit het maar zelf gedaan.
Ruben had ook heel lang haar, kon geen kuifje of hanekam op wat dan ook maken. Dus hup de schaar erin. Moet zeggen volgens mij ben ik mijn roeping misgelopen, want ziet er niet verkeerd uit. Vond het doodeng en ga het hierna ook echt niet meer doen.
Maar om nou met een baby van nog geen 5 maanden op de kapperstoel te zitten, vond ik nogal wat.

Gr natasja

Hoi,

Ik heb vroeger de kappersopleiding gevolgd en wat jaartjes gesleten in een kapperszaak (inmiddels al jaren weer omgeschoolt). Maar wij knipte die paar sprietjes gewoon even tussendoor. Pas op het moment dat er een echt model in geknipt kan worden hoef je vaak pas te betalen.

Ik knip Kay dus gewoon zelf, super handig dus!

Een tip voor de mensen die het zelf willen gaan proberen;

Koop bij Kruitvat ofzo een efileerschaar (uitdunschaar) ipv een gewone schaar.

Dat zijn die scharen met die "tandjes". Lijkt beetje op een kam (zie plaatje). Hiermee knip je dus de helft maar weg. Mocht je je verknippen is dit niet zo erg te zien en ziet het er ook wat natuurlijker uit. Wil je het er helemaal af? gewoon iets vaker met de schaar  in het zelfde plukje knippen.

Succes, haha...

Esmé mv Kay

Hoi hoi

Ik ben dus vrijdag met David (precies vijf maanden) wel naar de kapper geweest!
Hij had al bij de geboorte erg veel haar en ik kon er nu gewoon staartjes in maken, dus ik wilde erg echt een stuk af. Was voor de kapper geen probleem, David zat bij mij op schoot, we hadden allebei een cape om en ze heeft er heel gelijkmatig overal wat afgehaald. Het kostte mij 8.50. Ik heb gevraagd of iemand een foto wilde maken en wat plukjes haar meegenomen naar huis om erbij te plakken in  zijn fotoboek. Iedereen vond het heel grappig en David vond het allemaal prima. Hij is nu weer echt een jongen.

Groetjes!  

Wij zijn al twee keer met Yoëll naar de kapper geweest, hij had een mega bos haar bij de geboorte en er is niet 1 haartje uitgevallen volgens mij haha
12 november is ie voor het eerst geweest en net even voor kerst voor de tweede keer.
Onze kapper vraagt er nu 5 euro voor, eerste 2x was gratis.
Ik kan het helaas niet zelf knippen omdat het erg snel groeit en hij heeft echt een modelletje erin zitten haha

Ow ja hij is bijna 5,5 maand

Hihi Natas zullen we samen een babyzaak beginnen hier in de buurt?
Heb het vanmiddag zelf geknipt. En al zeg ik hetzelf; het is perfect gelukt

groetjes pauline

Terug
Bovenaan