wanneer naar de peuterspeelzaal??

Hoihoi,

Even een vraagje...mijn dochter is nu bijna 1,5 en ik krijg nu al heel veel vragen over wanneer ik mijn meidje naar de psz doe. Volgens mij kan het toch pas vanaf 2/2,5 jaar? Wat doen jullie? We gaan haar wel naar de psz doen omdat ze altijd thuis is. (werk als gastouder) Het contact met kids heeft ze dus wel, maar ik ben er altijd bij. Daarbij is het een slimme meid die de uitdaging wel aankan. We doen het dus wel, de vraag is alleen vanaf wanneer?
Ben benieuwd naar jullie tips!

Groetjes!
 
bij ons kun je je kinderen op de 2e verjaardag inschrijven voor de psz. Zodra de 2.5 zijn en er is plek in de groep dan worden ze geplaatst.
Ik vind persoonlijk mrt 2.5 vroeg genoeg is, maar ik weet dat er ook plekken zijn waar het vanaf 2 mogelijk is. je moet je er goed bij voelen en niet wat de omgeving een juiste leeftijd vind.
 
Hoi,
Tymo gaat straks met 15 maanden 2 ochtjes per week naar de kinderopvang. Voor ons werk is het niet nodig(we werken allebei onregelmatig en de oppas word verzorgd door de opa's&oma's) en daardoor heeft hij nu(hij is 9 maanden) nog maar weinig contact met andere kindjes. Ik merk dat hij andere kindjes wel enorm leuk vind en toen vorige keer een vriendin met haar kleine van 15 maanden een avondje was langs geweest, zag ik gelijk dat hij van alles van hem had overgenomen. Zo leuk om hem te zien. Omdat hij nu zo weinig contact heeft met andere kindjes( alleen mijn beste vriendin heeft een dochtjertje van 3 maanden jonger en mijn zus heeft een tweeling van 6 maanden jonger) gaat hij dus straks naar het KDV zodat hij wat meer met andere kindjes kan gaan spelen en kan wennen om op een groep te zijn. Ik wil als hij 2,5 hem naar de peuterspeelzaal gaan brengen.
Ik denk dat het heel goed is voor kinderen, maar elk kind is verschillend dus je moet er aan gaan beginnen als jij denkt dat je kindje er aan toe is.
Heel veel succes!
Liefs,
Mar
 
Het verschilt per plaats wanneer peuters naar de psz kunnen. Hier is het opgeven met 2 jaar en starten met 2,5 jaar. Maar in Rotterdam is het starten vanaf 2 jaar.
 
Hoi,

Hier mogen ze met 2 jaar en 4 maanden. Wilde in de ochtend twee plekjes en die zijn populair. Toen ze net 15 maanden was heb ik haar ingescreven en had gelijk plek.

Gr. Bizu
 
hoi,

mijn dochter is nu net 2 geworden, maar zit nu al bij de peuters. wel moet ik er bij zetten dat ze eerst bij de baby's heeft gezeten en vanaf 2 jaar gaan ze dan naar de peuters.
ik moet zeggen dat ze het daar erg naar haar zin heeft.
succes met kiezen.
zij zat dus al op het kdv
 
Hoi hoi,

Hier bij ons (Oud-Vossemeer Tholen) mag je de kinderen met 1,5 inschrijven en met 2 worden ze geplaatst mits er plek is. Wij hebben geluk met onze zoon en mag met zijn 2de verjaardag gelijk beginnen, dit is in maart.

Groetjes,

Miriam
 
Terug
Bovenaan