wanneer naar de psz??

Hoihoi,

Even een vraagje...mijn dochter is nu bijna 1,5 en ik krijg nu al heel veel vragen over wanneer ik mijn meidje naar de psz doe. Volgens mij kan het toch pas vanaf 2/2,5 jaar? Wat doen jullie? We gaan haar wel naar de psz doen omdat ze altijd thuis is. (werk als gastouder) Het contact met kids heeft ze dus wel, maar ik ben er altijd bij. Daarbij is het een slimme meid die de uitdaging wel aankan. We doen het dus wel, de vraag is alleen vanaf wanneer?
Ben benieuwd naar jullie tips!

Groetjes!
 
He meid,

Het is inderdaad normaal dat de kinderen vanaf 2.5 jaar naar de peuterspeelzaal gaan. Soms is dat ook al eerder ligt net aan het beleid dat de peuterspeelzaal in de buurt heeft.
Onze meid kon met 2 jaar al terecht,omdat er genoeg plaats was op de dagen dat ik haar wilde laten gaan. Ik zag er op dat moment enorm tegenop,vond haar nog zo klein. Maar ze vond het geweldig en ze gaat nu (ze wordt in februari 3) nog steeds met heel veel plezier.
Ik zou dus gewoon eens even navraag doen bij de peuterspeelzalen bij jou in de buurt.

Groetjes Anninas
 
Hier kunnen kinderen vanaf 2.5 jaar terecht.
Ook hebben we hier een speelinloop.Je kind gaat samen met jou en andere moeders/kindjes samen spelen en liedjes zingen.Laten we zeggen,dat dit een voorbereiding is op de speelzaal.Is erg leuk..
De speelinloop is vanaf 1.5 jaar en 1 keer in de week een ochtend.Ik geloof dat het van 10 tot 11 was.Weet het niet meer,is zo lang geleden???(ze zit nu op school)
 
Terug
Bovenaan