Wanneer naar de verloskundige

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik weet nu sinds 5 dgn dat ik 5 weken zwanger ben.
Ben me nu een beetje aan het inlezen over de zwangerschap.
Het is namelijk onze eerste.
Lees op het forum dat er vrouwen zijn die vroeg in de zwangerschap
een echo laten maken.
Ik kan pas begin februari een afspraak maken, na 12 weken
Is het gebruikelijk dat je ook eerder een echo kan laten maken.
Of is dat bijvoorbeeld alleen op medische indicatie?

Alvast bedankt
Groetjes Prinz

hallo prinz,
ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!!
het is zo dat als dit je eerste zwangerschap is en je geen miskraam hebt gehad of iets anders waardoor een zwangerschap mis kan gaan je pas met de 12e week een afspraak hebt met de VK. dan ga je naar het hartje luisteren en krijg je de 1e echo!
dus als er niks aan de hand is met je gezondheid heb je de afspraak pas na 12 weken.
hoop dat je zo ff wat meer op de hoogte bent!

succes en groetjes martine (16 weken)

Hoi Prinz,
Gefeliciteerd met je zwangerschap !
Ik ben met 8 weken voor het eerst naar de verloskundige geweest.
Dat was een soort van intakegesprek met een heleboel vragen over erfelijke ziektes ed.
Ik vond t fijn dat je bij ons met 8 weken al langs moet komen, anders duurt t zó lang tot 12 weken...
succes met je zwangerschap.
Groetjes Rene.

Hoi Prinz,

Van Harte Gefeliciteerd! ik weet sinds een week dat ik zwanger ben. Mijn huisarts vertelde mij dat tegenwoordig iedereen die zwanger is tussen de 8 en 10 weken naar de vk gaan. Ik ga volgende week en ben dan 9 weken zwanger. 12 weken is inderdaad wel lang wachten.... kan me voorstellen dat je graag wat eerder wilt. Misschien kan je bij een andere vk informeren? en kan je wat eerder.

Succes en geniet van het "zwangeren"

Groetjes,
Nathalie

Hallo

Ik heb van 2 weken terug aan mijn vk gevraagd hoe dat zit met die echo`s daar je er
zo veel verschillende dingen over leest en hoort.
Dit kreeg ik als antwoord de vk bepalen zelf wanneer je de 1e echo krijgt maar zo wie zo zker rond de 12e week als je niet kiest voor de nekplooimeting. Dus het is per vk-praktijk verschillend.
Bij de praktijk waar ik op controle ga krijg je de 1e rond de 8e week en dan de 2e rond de 12e week als je niet voor de nekplooimeting kiest.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes bg

Terug
Bovenaan