Wanneer naar dokter

A

Anoniem

Guest
Hallo ladies.

Ik denk dat ik mijn vraag beter aan jullie kan vragen.
Ik heb  een positieve test hebt 1 dag voor je NOD. Maar met een lichte, maar duidelijke streep.
Wanneer is het dan het beste om naar de dokter te gaan.
Wachten toto morgen mijn NOD of wachten tot ik een echte dikke streep op mijn test heb?
En wat doet de dokter dan?
Wanneer ben je echt zeker dat je zwanger bent?
Wat een vragen he, maar ik weet het echt even niet.

Groeten Gizzymo

Hoi hoi,

gefeliciteerd met je zwangerschap!!

ik weet niet waar je woont en wat je situatie is, maar over het algemeen hoef je niet naar de huisarts, maar kun je zelf de verloskundige bellen voor een afspraak. Dan hoor je vanzelf wanneer je eerste controle zal zijn.
Je zou wel naar de huisarts kunnen gaan wanneer je vermoed dat je naar de gynaecoloog moet voor controle (bijv bij erfelijke afwijkingen in de familie, of dat er bij je zelf medische redenen zijn).
Als dat allemaal niet aan de hand is, zal de ha je waarschijnlijk alleen maar feliciteren, en je misschien wat extra info meegeven over wat wel en niet te eten en te doen, maar verder niks.

Maar je mág natuurlijk altijd naar de huisarts, eventueel om nóg een testje te doen dan ben je natuurlijk helemaal zeker!

nogmaals, van harte en ga er van genieten!

Brigitte
24w, 4dg

hoi,
gefeliciteerd met je zwangerschap!!
bij mij reageerde m'n huisarts "wij doen dezelfde test als die jij thuis zou doen, ook dipstaafje in urine" en "zwanger is zwanger" toen ik bij hem kwam (met andere vraag maar ook daarvoor). Dus weet niet of het een meerwaarde heeft om naar de huisarts te gaan. Ik heb zelf de VK-praktijk in de buurt gebeld en toen een afspraak gemaakt. Ik zou niet te lang wachten met bellen, want sommigen willen het 1e consult al met week of 8!
Groetjes mira, sinds 14mnd mama van jaap

Hoihoi

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wij hebben ook gebeld naar de dokter toen we wisten dat we zwanger waren. Maar bij ons werd ook gezegd dat je niet bij de huisarts nog eens test hoeft te doen omdat die hetzelfde zijn en net zo betrouwbaar als de testen die je thuis doet. Wij mochten ook gelijk naar verloskundige bellen en hadden ook met 8 weken een eerste afspraak.

Groetjes Arina
26 wk 5 dg

Hallo ladies.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik hoop zo dat het raak is. Maar ik durf nog niet blij  te zijn.
Bang dat ik dadelijk nog ongi word.
Ik doe morgen nog een test. Dan is mijn NOD.
En hopelijk is het dan wel met een dikke vette streep.
En anders haal ik bij de apotheek wel een die wel zwanger of niet zwanger aangeeft.
Dan weet ik het zeker. hihi.
Ben al 10 maanden bezig, dus van mij mocht het wel raak zijn.
Ben heel voorzichtig blij.

groeten gizzymo

En... wat zei de 2e test?
Ik herken je twijfel hoor! Zeg tegen iedereen dat de test alleen positief kan zijn als je zwanger bent. Maar heb vanmorgen ook getest, licht 2e streepje (2= zwanger) en twijfel er nu ook nog aan. T is zo onwerkelijk he.
Hopelijk heb je 2e duidelijke test!
Voorspoedige zwangerschap gewenst en tot ziens op nov-forum dan he
Groetjes, mira

Hallo Gizzymo,

Wat leuk joh! Elke streep is zwanger hoor, je krijgt alleen een streep als je zwangerschapshormoon in je bloed hebt, dat heb je alleen als je zwanger bent. Volgende week is die streep veel dikker, maar het is echt niet raar dat je een licht streepje hebt nu, dat hormoon daar krijg je steeds meer van de eerste weken (daarom worden de meeste vrouwen ook pas na een weekje ofzo misselijk, dat is hetzelfde hormoon!). Nouja, over die huisarts hebben de andere dames al veel gezegd, en voor de verloskundige: bij mij mocht ik pas na 13 weken! Ik geloof dat eerder standaard is, in verband met prenataal testen.

Gefeliciteerd!

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Hallo ladies,

Ik heb gisteren nog een test gedaan en ja hoor twee duidelijke strepen.
En heb gelijk een afspraak gemaakt met de dokter, omdat ik t nog steeds niet geloofde.
Ben vandaag naar de dokter geweest en het is toch zover.

Ik ben zwanger.

Het voelt zo goed om dat te zeggen.
Heb nog nergens last van. Daarom geloofde ik t eerst niet.
Nu door naar de verloskundige.

Groeten Gizzymo

Terug
Bovenaan