Wanneer naar een groot bed??

Hallo,
Ons kindje word over 2 weken 2 jaar en wij zaten er aan te denken om een groot bed voor hem te kopen.
Nou zou ik graag wat voor en nadelen willen weten. Ik las ergens anders op het forum dat veel kinderen er ook beter (rustiger) door zijn gaan slapen.
Het enige waar ik bang voor ben is dat hij erdan steeds uit komt.
Ik hoop gauw van jullie ervaringen te horen!
Groetjes!!
 
Phoe...ligt aan het kind zelf. Mijn zoontje kreeg een hoogslaper incl glijbaan toen hij 1 1/2 jaar was. Noodgedwongen eigenlijk,want er was een zusje onderweg en om nu voor een maar maanden nog een baby kamer te gebruiken zagen we niet zitten, dus dan maar gelijk groot en in de hoogte. Vanaf het begin ging het hartstikke goed. Goede instructies geven over hoet veilig in en uit het bed te stappen, maarja...hangt een beetje van je zoontje af. Als hij echt een wildebras is zou ik geen hoogslaper aanbevelen, maar je kan ook losse zijsteunen kopen die je aan de zijkant van het bed zit ivm eruit vallen.

Ook hiermee succes!
 

Hoi,

Mijn zoontje is bijna twee, en slaapt sinds een maand in een 1persoonsbed. Wij waren van te voren best bang, want ja, wie weet valt ie eruit (hij slaapt vrij onrustig), of klimt ie lekker z'n bed uit en gaat spelen.
Maar helemaal niks van dat alles. In het begin hadden we z'n ledikant matrasje op de grond liggen voor het geval dat (die bedrekjes waren toen nl uitverkocht bij de ikea). En hij bleef ook gewoon netjes in z'n bed liggen. Hij komt pas uit bed als wij op z'n kamer zijn. En dat terwijl hij echt een wildebras is!
Dus ik zou het gewoon doen!

Groetjes Rianne
 
mama rianne,

Na het lezen van jouw berichtje, durfden we de stap te zetten om ons zoontje van 19 maanden in zijn groot bed te leggen. Hij is eerst verhuisd naar een andere kamer, omdat hij een broertje of zusje krijgt in november. Dus we hebben een stoer kamertje voor hem ingericht, met meubels van flexa, een sterrenhemel enz. We hebben er alles aan gedaan om hem echt een speciale kamer te geven waarin hij zich lekker zou voelen. Maar eerst hebben we zijn ledikant mee verhuisd, daarin heeft hij een week geslapen en het ging goed. Hij vond de sterrenhemel prachtig.

Na het lezen van deze rubriek, en jouw berichtje over het mooi blijven zitten in bed, hebben we toch maar de stap gezet. Ledikantje de kamer uit, hem in bed gelegd met zijn knuffels, hij heeft drie grote kussens in bed, daar doen we 1 van voor het ingangetje. De kamer uit gegaan, binnen twee tellen stond hij schreeuwen te kloppen op de deur. Hij vond het toch eng en snapte er niks van.

Toen zijn wij, papa en mama samen, weer naar binnen gegaan. Hebben hem in bed gelegd. Hebben streng maar wel lief tegen hem gesproken dat hij moet gaan slapen, een kus gegeven. De kamer uitgegaan, en toen bleef hij in bed liggen. We hoorden hem daarna alleen maar brabbelen zoals altijd. Na twee uurtjes was het stil en durfden we pas gaan kijken. We hebben ook een dekbed dubbelgevouwen op de grond liggen, en we dachten als hij niet zelf in bed kan kruipen en hij loopt in de kamer rond en hij wordt moe, dan gaat hij maar op de grond liggen.

Maar niets van dat, toen we gingen kijken lag hij mooi in zijn bed te slapen met zijn favoriete meneer knor tegen zich aan. Dat was zo mooi om te zien. Hij slaapt er nu een paar daagjes in bed. Gisteren voor het eerst een hele dag thuis geweest, dus zag ik op tegen het middagdutje, dacht dat hij zou spelen.

Maar dat ging ook perfect. Hij speelt met zijn knuffels tot hij in slaap valt.

Ik ben blij dat we eindelijk de stap hebben gezet, ruim voor de baby zich aan dient. Verschonen doe ik ook in zijn nieuwe kamer. Heb een aankleedkussen naast de kledingkast en de muur, zijn verschoonspullen in de kast. Dus ik verschoon hem gewoon op de grond. Hij hoeft helemaal niet meer naar de babykamer toe, dat vind ik wel zo duidelijk.

Voor alle andere moeders die er nog mee moeten beginnen, het valt allemaal reuzemee!!!

Ik ben zo trots op dat mannetje, het is best stoer om te zien, zo'n kleine dreumes in zo'n groot bed.

Succes
Jo
 
Ja, toen mijn meisje voor het eerst onderin in een stapelbed sliep was ze 2 maanden, de tweede keer was ze 1 1/2 jaar, dat was bij een stayokay (jeugdherberg). En ook nu nog (2 jaar en 4 maanden), nu slaapt ze in haar eigen grote bed, wat is ze klein in zo'n belachelijk groot bed, het babybed  paste nog prima. Superstoer, maar toch, je ziet zo'n groot bed en daarin zo'n piepklein hummeltje, ziet er toch ook weer heel kwestbaar uit. Maar zij vond het stoer en nu heel gewoon. (Ik ben benieuwd of ze bij opa en oma nog wel in een ledikantje wil slapen.)    Slaap lekker.
 
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties.
Wij hebben donderdag een groot bed voor onze zoon aangeschaft!
Hij slaapt er nu 2 dagen in en het gaat ontzettend goed!!
Hij komt er niet uit en heeft heerlijk alle ruimte.
Hij is erg trots op zijn mooie grote bed!
Alleen lag hij nog niet zo lekker op een kussen dus heben we die er maar uitgehaald!
Groetjes Franca
 
Gefeliciteerd!!

Een nieuwe fase is begonnen, he? Mijn zoontje is dol op dat bed. Hij heeft vanmiddag niet willen slapen en heeft twee uur lang zitten schateren en lachen met zijn sesamstraat knuffels. Die heeft hij gekregen ter gelegenheid van zijn groot bed.

Ik hoop dat jullie kindje er net zoveel plezier van heeft als de onze!

Jo
 
Terug
Bovenaan