wanneer naar een groter bed

A

Anoniem

Guest
wanneer kan je kindje naar een peuter of groot bed??????????
ben zwanger van de 2e en als die geboren is is de 1e net 2, wat is jullie advies nog int ledikant of hup naar een groot bed,
ik twijfel nogeal, heb nog tijd zat, maar mn handen jeuken om dat kamertje te gaan verven enn behangen enzo

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Onze oudste was ruim twee toen hij naar een peuterledikant ging met een rekje ervoor zodat hij er niet uitviel.. Daar ligt hij nu nog steeds in, hij is nu 3,5. Als zijn zusje (nu pas net 1) groot genoeg is voor het peuterbed, krijgt hij een écht groot bed.....

Ik vond die grote bedden nog zo heel groot voor zo'n klein mannetje, maar voor het ledikant vond ik 'm weer te groot worden. Wij hebben dus gekozen voor de tussenoplossing destijds (en bij de ikea zijn die bedjes niet heel duur...)

Groetjes en veel opknapplezier (daar kun je natuurlijk al mee beginnen voordat je beslist of ze in een ledikant blijft liggen)

Susan mv Gijs en Sophie

Hoi, bij ons kwam nr 2 ook precies toen de oudste 2 werd, en we hebben gewoon toen ik in de 7e maand zwanger was een groot bed gekocht(het kabouterbed van Ikea) dat ging hardstikke goed. We hebben de eerst maand de matras van het lidikant op de grond voor het bed gezet. Hij is 1 keer eruit gevallen, daarna nooit meer. Veel succes, ik zou het gewoon proberen, je hebt snel nog iets gekocht. Groetjes Wendy

Gefeliciteerd met je zwangerschap, leuk!!!
Mijn oudste dochter was bijna 3 jaar  toen ze vanuit het ledikantje naar een groot bed ging, dan wel een een-persoonsbed.
Dat ging vanaf nacht één heel goed, twee x eruitgevallen maar dat was een kwestie van een knuffel terugleggen en doorslapen.
Maar 2 jaar is toch een groot verschil, ik zou net als hierboven werd geschreven een klein bedje aanschaffen met een rekje en als dit echt nog niet gaat een goedkoop 2e ledikantje kopen of misschien kun je er tijdelijk een van iemand lenen.
Succes met schilderen en behangen!!!!

groetjes Daniëlle.

Merijn was net 2 jaar toen Siebe werd geboren. Hij ligt vanaf de laatste 2 maanden van mijn zwangerschap in een juniorbed (kort bed met een rekje er voor). Vanaf het begin heeft hij dat goed gedaan. Zodra Siebe een jaar of 2 is (en waarschijnlijk wanneer we gaan verhuizen), gaat Merijn naar een halfhoogslaper (waar ook weer een rek voor zit)  en Siebe naar het juniorbed.

Groetjes Fonske

wesley kreeg voor zijn 2e verjaardag een groot bed omdat zijn zusje op komst was
hij is toen gelijk in een half hoogslaper gegaan en is er nooit uitgevallen

succes met beslissen saskia

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben ook zwanger en als deze beeb arriveert is zijn/haar grote zus 19 maanden... ik zit dus een beetje met dezelfde vraag. Ik vind 19 maanden wel erg jong voor een 1-persoons bed, dus ik zit een beetje aan een peuter/-juniorbed (70 x 150) te denken, maar ik zat me af te vragen hoe lang ze daar in zou kunnen. Nu ik lees dat iemand (sorry, naam vergeten...) een kind van 3,5 nog in een peuterbed heeft liggen, moet ik zeggen dat het idee al een stuk aantrekkelijker wordt. Ik zou het zo zonde vinden om zo'n bed voor een hele korte periode te kopen.

Hmmm, ik heb weer iets om over na te denken!

Groetjes,
Myrna mv Isis

Hoi Myrna,

Dat was ik dus, Gijs ligt met z'n 3,5 jaar heerlijk in dat juniorbed. Ze kunnen erin totdat ze een jaar of 6 zijn, volgens de gebruiksaanwijzing. Maar toevallig bedacht ik gisteravond toen ik bij hem ging kijken dat hij wel al groot wordt in dat bedje.... Echter, hij ligt heerlijk, heeft alle ruimte, voelt zich geborgen (nog altijd met z'n  hoofdje boven tegen liggen)  en is er nog lang niet uitgegroeid. Zo'n kruimel van 19 maanden in zo'n groot bed, ziet er zo verloren uit lijkt me.

Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie

Terug
Bovenaan