wanneer naar eten met ons?(tijd)

A

Anoniem

Guest
hallo,

mijn zoontje van bijna 7 maand krijgt om +/- 16 uur de warme hap. hoe kan ik dit een beetje rekken naar 17.30/18.00 uur, dat hij dus met ons mee gaat eten (of is hij nog te jong daarvoor??)?
hij is soms om 14.30 uur al wakker, geef hem dan wel wat roosvicee en een koekje, maar met moeite lukt het dan om te rekken tot 16 uur.

Hoi,

Bij ons op het CB zeiden ze dat ik ook wel volle yoghurt (nu nog met water vanaf 7 maanden zonder) mag geven. Verder een rijstewafel of een soepstengel of een broodkorst.
De groente hap gaat uiteindelijk een fles vervangen, maar dan moet je kleintje wel alles eten. Dus met aardappels, vlees enz. Je mag die yoghurt als toetje geven, maar dus ook om 16.00 uur.
Succes.
Groetjes lynn

Oh. Ik zie nu dat je wilt rekken tot 18.00 uur....dat is volgens mij niet echt goed. Een beetje laat voor die kleintjes. 17.00 uur is de ideale tijd volgens mij.
Groetjes Lynn

Hoi,

Onze dochter was bijna een jaar toen ze met ons mee ging eten.
Ik moet eerlijk zeggen dat het lang niet altijd makkelijk is. Je bent namelijk zo druk met je kindje eten te geven, dat je zelf vaak aan de koude hap zit....... (een warmhoudbordje voor mama is best een uitkomst).

Groetjes,
Karin

Hoi,

Mijn zoontje is ook 7 maanden en die krijgt rond 16.00 uur inderdaad volle yoghurt (mag best een bakje vol zijn) en dan om 17.00 uur zijn groentehap..Rekken tot 18.00 uur lijkt mij te laat, zelfs mijn oudste van 3,5 eet nog steeds het beste als we rond 17.30 uur eten. Maar mss kun je met yoghurt beginnen, sommige kindjes lusten het niet puur maar dan kun je er een beetje diksap door doen of een beetje fruit ofzo.

Groetjes Inge

Terug
Bovenaan