\Wanneer naar het ZKH

A

Anoniem

Guest
Sinds een aantal weken ben ik niet meer onder controle bij m'n eigen verloskundige en mag ik ook niet meer thuis bevallen. Ik ben nu onder controle bij de gyn, alleen vertelde hij me vorige week dat een verloskundige de bevalling doet, tenzij er iets niet goed gaat of tenzij het erg druk is en de gyn aanwezig is.

Nu ben ik alleen vergeten te vragen wanneer ik naar het zkh toe mag komen omdat normaal gesproken de verloskundige bij je thuis komt kijken maar dat is nu dus niet meer het geval.

heeft iemand hier ervaring mee?

Hey Pency,

Gewoon even de vk bellen want die gaat tenslotte toch je bevalling begeleiden? Ook al sta je onder controle van de gyn. Heb ik ook. Het ligt er ook enorm aan of het je eerste kindje is of een volgende. Bij een eerste duurt het "meestal" wat langer met de ontsluiting dan bij een volgende. Ik zou echt even bellen dan weet je wat je doen moet. Beter een keer teveel bellen dan te weinig toch?

Succes hoor. Groetjes Petra

Hoi Pency,

Hier iemand met ervaring...       mijn vorige zwangerschap was volledig onder controle van het ziekenhuis (gyn.) - met uitzondering van de eerste paar weken.

Je belt nu het ziekenhuis als de weeen een uur lang om de vijf minuten komen (of wanneer je je zorgen maakt....     ). De verloskundige van het ziekenhuis doet in principe de bevalling - haar/hem zal je waarschijnlijk dan ook aan de telefoon krijgen wanneer je het  nummer van de verloskamers belt  en zij bepaalt of je mag komen naar het ziekenhuis. Hier wordt dan gekeken of je voldoende ontsluiting hebt om te mogen "blijven". Wanneer er niks bijzonders aan de hand is beval je dus zonder aanwezigheid van gyn. en met aanwezigheid van de verloskundige en zuster.  

Je zult dit vast ook nog wel horen bij je evt. volgende controle - of vraag er zelf naar. Heb ik destijds ook gedaan.

Zet 'm op en succes!

Groetjes, Annemarie
38 w, 4 dagen zwanger van ons 2e kindje

Terug
Bovenaan