wanneer naar huisarts en een echo?

Hallo aanstaande moeders!
Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Zelf weet ik sinds woensdag dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. Ons zoontje is 2 1/2 jaar.
Ik ben met zijn zwangerschap rond ongeveer 6 weken naar de huisarts gegaan en mocht met 11 weken een echo laten maken.
Verschillende malen op deze site heb ik al gelezen over een echo met 8 weken. Is dit geweest omdat deze dames een onregelmatige cyclus hebben, of ga je tegenwoordig vroeger naar de arts/verloskundige en gyneacoloog?

Groetjes Mosy
 
Hai Mosy,

Ik ben met 8 weken geweest omdat ik daarvoor een miskraam heb gehad. Ze zei dat ik het waarschijnlijk wel leuk zou vinden om het snel te kunnen zien. Anders was ik ook pas rond 12 weken gegaan. Ze doen het volgens mij ook rond de 12 weken omdat daarna de kans op een miskraam aanzienlijk afneemt. Heel veel succes en plezier met je zwangerschap. Liefs Monique
 
Ik heb mijn eerste echo gehad met 6 weken, ik heb een leugentje om eigen bestwil, tegen mijn huisarts verteld dat ik niet precies wist hoever ik heen zo zijn omdat dit de 2de keer was dat mijn menstruatie uitbleef. (gemeen he). Dus toen heeft hij me doorgestuurd en mocht ik voor een echo.
 
hoi mosy

ik heb ook mijn termijnecho gehad met 11wk. volgens mij vrouwen die met 6 7 8 weken een echo hebben is het medisch. die hebben meestal een miskraam gehad of een buitenbaarmoederlijke zw.schap ofzo.

ik ging met 6 weken geloof ik naar mijn ha. maar die kon niks doen. hij zei ga maar een verloskundige zoeken. dat heb ik dus gedaan...

veel plezier nog! en een fijne zw.schap liefs van sandy
 
als er een verloskundige in je woonplaats is moet je daar een afspraak maken, meestal ga je dan rond de 9 weken. ik ging zelf steeds(nu 4e kindje) bij 11 weken, dan heb je meer kans om het hartje te horen en mocht dan een afspraak maken voor een echo ivm onregelmatige cyclus. Zeg wel dat je het niet precies weet en onregelmatig ben anders krijg je misschien geen echo. succes.
 
Terug
Bovenaan