Wanneer naar huisarts lf van 5 dagen

<p>Hallo, </p><p>In september vorig jaar gestopt met de pil. De eerste menstruatie heeft lang op zich laten wachten maar na 96 dagen kwam deze op gang. Daarna een cyclus gehad van 35, 28 en 37 dagen. Tijdens deze cyclussen ben ik begonnen met ovulatie testen, tijdens deze cyclussen had ik pas laat een eisprong, op dag 31, 24 en 33 had ik mijn eisprong. Bij alle cyclussen kreeg ik op dag 5 al mijn menstruatie. </p><p>Ik blijf zoiezo door gaan met testen om te kijken of de lf fase langer wordt en om dit eventueel te laten zien bij de HA. Wat raden jullie aan om hoe lang dit aan te kijken, wanneer kan ik hiermee na de HA ? Of komt dit echt nog door ontpillen. </p>

Ik zou gewoon nu contact opnemen en je verhaal uitleggen. Dan hoor je wel wat hij/zij zegt en ervan vind toch? Wellicht stuurt hij je dan door naar de gynaecoloog voor wat onderzoeken.

Ik had het gehele eerste jaar na stoppen met de pil 7 dagen. Daarna bouwde het op tot 12 dagen. 
Het verlengen van je LF met progesteron levert volgens mijn gyn niks op, daar is onderzoek naar gedaan. Als het bij mij niet beter was geworden met tijd dan had ik hormoonstimulatie gekregen om mijn eisprong eerder te krijgen. Ook dan is het geen gegeven dat je lf langer wordt. Het is eigenlijk een lastig probleem. Persoonlijk zou ik (zeker als je nog jong genoeg bent) even een jaar aankijken. Maar je kan natuurlijk altijd wat advies aan een gyn vragen.

Overigens is het lastiger, maar er worden vrouwen zwanger met een heel korte lf. In het ziekenhuis houden ze als "probleem"grens aan: alles minder dan 7 dagen. Maar het is niet ongehoord dat je met 5 dagen wel gewoon zwanger raakt.

Terug
Bovenaan