wanneer naar huisarts om te laten doorsturen?

A

Anoniem

Guest

Hallo allemaal,

Ik zit te wachten op mijn NOD die ong tussen maandag en woensdag ligt, en als ik niet zwanger mocht zijn ga ik dan ronde tien in voor een vierde kindje.. Omdat ik 36 ben had ik met een half jaar al aan de bel kunnen trekken om doorverwezen te worden naar een geanacoloog...   Bij mijn derde dochter duurde het ook ong een jaar voor ik zwanger werd, bij de eerste twee was het gelijk raak na het stoppen met de pil... Ik heb de laatste 10 jaar al geen pil meer geslikt ivm allerlei klachten..
Ik zit nu met de gedachte te spelen om aan de bel te gaan trekken, omdat ik er natuurlijk niet jonger op word...
Wie is net als ik ook 36 en/of heeft hier ervaring mee? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen nu... wil het aan de ene kant nog wel een poosje afwachten maar aan de andere kant moet ik er wel rekening mee houden dat ik niet meer de jongste ben.. toen ik mijn eerste verwachtte was ik 20, en de jongste wordt in januari 9...
Wat vinden jullie??

Liefs... Bats

Oh lieverd, je had al gemogen.

een "jonge" vrouw mag na een jaar vergeefs klussen doorgestuurd, 35 en ouder eerder al, 6 maanden geloof ik.

Dus gewoon meteen gaan.

Nu, bellen.

Hey bedankt voor je reactie...

Ik denk dat ik ff mijn Nod afwacht en als ik dan ongesteld word meteen bel voor een afspraak... Ik denk dat ik gewoon huiverig ben voor alles wat me te wachten staat..

liefs... Bats.

Nou ja misschien moet je het allemaal af gaan wegen.

"Wil ik dit nog wel" enzo.

Dat is natuurlijk een uiterst persoonlijke keuze, maar hé wellicht ben
je al zwanger, anders heb je wellicht alleen maar hormonen nodig (of
het sperma moet even een kickstart hebben), misschien is het allemaal
heel eenvoudig op te lossen.

Als je bij het punt komt waar (dure) kunstgrepen nodig zijn om zwanger
te worden, kun je gaan overwegen of jullie het allemaal nog op kunnen
brengen en er gewoon voor gaan of je er bij neerleggen.

Aan de andere kant, er zijn genoeg vrouwen van jouw leeftijd die dan
pas beginnen met kinderen en op hun 40ste nog een (eerste) baby krijgen
dus waarom jij niet.

Dat is waar jah... Ik heb met mijn ex man drie gezonde dochters gehad, en wou eigenlijk altijd al graag een vierde kindje... Na een boel ellende en een scheiding heb ik mijn huidige vriend leren kennen die zelf geen kinderen heeft.. We willen samen dolgraag een kindje en ik ben heel blij dat mijn kinderwens als nog in vervulling kan gaan... Hij heeft een paar maanden terug zijn sperma laten testen, en dit was kwalitatief ok, alleen de snelheid was iets onder normaal maar dit hoefde volgens zijn huisarts geen problemen op te leveren.. Dat is dus al een geruststelling...
We wachten nog een paar dagen of ik ongesteld word en dan gaan we naar mijn huisarts waar hij inmiddels ook is ingeschreven...
Ik denk soms dat ik mijn kindertijd al heb gehad en missch te oud word hiervoor... volgens mijn vriend de onzekerheid van een vrouw hihihi
Maar zoals je al zegt.. er zijn genoeg vrouwen die ouder zijn en hun eerste kind krijgen dus ik geef de moed niet zomaar op...

Liefs.. Bats..

Hallo,

De laatste week houdt mij die vraag ook erg bezig. Ik mag helemaal nog niet klagen hoor! En  zo wil ik  hier ook  helemaal niet overkomen. Maar in mijn omgeving zijn een aantal vriendenstellen die niet op de "natuurlijke"  manier zwanger kunnen  raken. Waardoor bij mij de vraag is gerezen wanneer moet ik me  nou zorgen gaan maken en wanneer zetten we de stap  om naar de  huisarts te gaan?

We zijn nu een half jaar bezig en ik weet dat ik tenminste nog  een  half jaar zou moeten wachten en proberen. Maar toch...

Daarnaast het ik een andere vraag die ik via het internet niet opgezocht krijg. Misschien dat iemand hier meer over weet.
Mijn vriend is asmatisch, hiervoor slikt hij medicatie. Zou het kunnen dat dit  invloed heeft op  zijn vruchtbaarheid?  

Als jullie het niet weten. Ga ik  toch maar eens een afspraak maken bij de huisarts. Hij kan me er vast en zeker antwoorden opgeven.

Hoop dat ik deze vragen gewoon kon stellen zonder dat ik iemand beledigd heb!! Gezien de vorige discussies op het forum...  

Groetjes Juffy  

Hey Juffie..

Maak je niet druk meid. ik kan iig niets kwetsend vinden in je note...
Mijn vriend en ik zijn allebei astmatisch, en gebruiken daarvoor flixotide, ventolin, spiriva enz.. Van spiriva weet ik dat het niet verstandig is om te gebruiken als je zwanger bent dus zelf ben ik gewoon op flixotide en ventolin gegaan weer... En ik heb nog nooit horen zeggen door zijn of mijn huisarts dat het schadelijk is, en zij weten allebei van onze wens om zwanger te raken. Maar zoals je al zei, vraag het voor de zkerheid ff na bij je huisarts.. dan weet je het iig zker..

succes

Bats

Terug
Bovenaan