wanneer naar huisarts

hoi meiden,
okee ik wet het een beetje dom mischien zeker omdat het de tweede is, maar bij de eerste liep het helemaal mis, maar wanneer ga je naar de huisarts als je hebt ontdekt dat je zwanger bent?
bij de eerste ging ik omdat ik misselijk, duizelig, moe was en pijn in mijn borsten had, en kreeg medicijnen tegen evenwichtsstoornis omdat ik net verkouden was geweest terwijl ik had gezegd dat ik net met de pil was gestopt, die medicijnen konden niet samen met een zwangerschap dus ik was er echt heel erg ziek van! vandaar dat ik nu niet zo goed durf, maar toch zal moeten..... heb alleen geen idee hoe lang ik moet wachten...

alvast bedankt,
brenda
 
Hoi Sarretje,
Je hoeft in principe helemaal niet naar de huisarts. Tenzij dat bij de vorige zwangerschap is gezegd. Maar normaal gesproken kun je gewoon rechtstreeks een afspraak maken met een verloskundige. Je hebt daar geen verwijzing van de huisarts voor nodig.
Groetjes en succes.
 
Hoi Sarretje

Ten eerste hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap!! In principe hoef je niet naar de dokter.Voor mij is dit ook mijn 2e zwangerschap en ben ook niet gegaan, wel gebeld om door te geven. Verder slikte ik al foliumzuur en hield ik alles goed in de gaten.

Succes!!
Gr. Nancy
 
Je hoeft niet naar de huisarts, je kunt meteen contact opnemen met de verloskundige. Ik ben wel eerst naar mijn huisarts geweest, ook omdat ik het prettig vind dat hij ervan weet. Probeer het in ieder geval niet te moeilijk voor jezelf te maken, doe wat voor jou goed voelt!

Groet
Randje
 
Hoi Brenda,

Je hoeft niet naar  de huisarts. Ik heb wel de huisarts gebeld, zij maken er een notitie van en geven het door aan de apotheek. Zelf moest ik contact opnemen met een verloskundepraktijk.

Groetjes Sanne
 
Hallo,

Inprincipe hoef je niet naar de huisarts, tenminste als je een verloskundige praktijk in de buurt hebt. Heb je geen verloskundigepraktijk in het dorp/stadje waar je woont dan is hoogstwaarschijnlijk je huisarts degene die je zwangerschap en bevalling begeleid.
Je kan de verloskundige/huisarts bellen op het moment dat je weet dat je zwanger bent en dan zal er een afspraak worden gemaakt voor omstreeks week 12.
Ik heb mijn zwangerschap ook niet bij de huisarts gemeld, totdat ik een blaasontsteking kreeg, toen heeft de assistent het in de computer van de huisarts en de apotheker gezet. Ivm medicatie is het wel handig dat ze het weten.

groetjes kirsten
37w4d
 
Terug
Bovenaan