wanneer naar rugligging?

hoi,

Mijn dochtertje is 1,5 week oud en ligt nu afwisselend op haar linker of rechterzij. Ze ligt tussen iets in (ik weet niet meer hoe het heet) zodat ze een steun in de rug heeft en een klein steuntje bij haar buik, dus ze kan niet draaien. Wanneer moet ik haar op haar rug leggen? Ze vindt het nu fijn om een spuugdoekje tegen haar mond te houden en dat gaat goed bij deze houding maa rop haar rug wordt dat moeilijker.

Bedankt!
Groetjes
Petra

Mij is verteld bij 2 weken, maar Laura had daarna nog een periode dat ze zelf op haar zij draaide. Dat ging over bij een week of 4 en nu blijft ze netjes op haar rug liggen. Als ze op de rug ligt zou ik idd geen spuuglapje  tegen de mond leggen.

Groetjes Ilona

Hoi,
Mijn zoontje heeft de eerste drie weken op zijn zij geslapen. Na die drie weken wilde hij zelf niet eer op zijn zij slapen, dus hebben we hem op zijn rug gelegd en dat gaat prima!
Groetjes

hoi petra,
als je kindje in babysleep ligt 92 kussentjes verbonden met stof, lange kussen op rugkant, korte op buikkant), kan je kindje in principe lang op de zij liggen. Onze zoon is nu 14 weken en ligt er nog steeds in. Van het consultatiebureau moeten ze vanaf 2 weken op de rug, maar dan heb je heel grote kans op vorkeursligging waardoor het hoofdje scheef kan groeien. Mijn "pufjuf" is ook fysio en adviseert om zijligging lang aan te houden, mijn zus is kinderfysio en geeft aan dat er veel meer scheefgroei is (met bijkomende problemen) sinds kindjes op rug moeten liggen.
Onze zoon ligt vaak zat op rug, bij oppas, in de box etc.
Succes en geniet van jullie kleintje (dochtertje toch, maar weet t niet zeker )
Groetjes mira

Christian slaapt officieel vanaf 2 weken op de rug, maar in de praktijk vonden we hem na 1 week al regelmatig op zijn ruggetje in het ledikantje, ondanks de steuntjes in de rug...
Hij is een echte rugligger! Gelukkig heeft hij geen voorkeurshouding (links/rechts), dus zijn we niet bang voor vervormd hoofdje. Hij draait zijn hoofdje vaak genoeg!! Dus nu een mooi kaal plekje op zijn kruin zo groot als een 2 euro munt...
Ik meen mij te herinneren dat CB inderdaad vanaf 2 weken rugligging adviseert.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (7 weken)

boas begon in de kraamweek al te kronkelen,waardoor hij al half op zn buik uitkwam.we hebben hem toen op zn rug gelegd.en die kale plek?die loopt bij boas van oor tot oor.echt zo zonde,maarja,wel een goed teken volgens het cb.
in zo'n babysleeper kunnen ze idd heel lang op de zij liggen.ik vind alleen dat ze zo beperkt worden in de bewegingsvrijheid.
groetjes kari

Volgens mij liggen baby's tegenwoordig vanaf dag 1 op de rug (bij mij wel). Ik wilde Vera perse vanaf de eerste dag op de rug hebben, omdat Marielle op de zij moest van het cb en die bleek achteraf een geboken sleutelbeen te hebben opgelopen bij de bevalling. Logisch dat ze veel huilde als ze op de zij lag. Bij mij dus geen zijligging vanaf dag 1!

Hoi,

Joshua  (8 weken)  wordt door mij nog steeds op zijn zij gelegt, hij draait zich dan als hij dat wil wel op zijn rug. Hij spuugt ook nog veel, dus verslikt/verstikt zich dan minder. Hij kan nu ook al van zijn rug na zijn zij draaien. Buik slapen vind hij helemaal niks, zodra hij op zijn buik ligt draait hij zich om naar zijn rug. Verder heeft hij een voorkeurshouding die op deze manier niet tot schade brengt, iig tot nu toe, ff afkloppen.

grt suuz mv joshua 8-2-07

Terug
Bovenaan