wanneer naar speen 2(avent)

Ik heb een dochtertje van 3 mnd. Ze drinkt uit de Aventflessen.  Kan iemand tips geven wanneer je van speen moet veranderen. Nu heeft ze speen 1. Ze drinkt 120ml binnen 20-25min, en dan nog +/- 60 15min. Ze heeft 5 voedingen per dag. Soms lijkt het of ze nog vol zit en dat t niet aan de speen ligt. Dan drinkt ze ook niet alles op, laat soms wel 60cc staan.
Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

Hoi,
mijn zo0ntje van 8 weken drinkt nu ook uit speen 2, deze is inderdaad geschikt voor na 4 weken. Alleen als je een gulzige drinker hebt, dan is vaak nog aan te raden om speen 1 te gebruiken, omdat ze anders last van hun maag kunnen krijgen. Dit omdat ze dan te snel te veel voeding binnen krijgen, maar dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Gewoon een keer gaan proberen.
Succes

Hallo,
mijn dochter  is nu ruim 2 maanden en drinkt (vanaf 4 weken oud) ook uit speen 2 van Avent.  En dit gaat goed. Ze laat ook vaak voeding staan. Soms een halve fles!  In het begin maakte ik me hier zorgen over maar ze  groeit goed dus denk ik dat als ze aangeeft dat ze genoeg heeft gehad is het goed.  En soms bied ik sávonds laat nog een halve fles  'extra' aan. Ik heb mezelf aangeleerd om niet meer naar de hoeveelheid die ze laat staan te kijken maar hoe ze zich voelt. In het begin drongen wij nog wel eens aan om meer te drinken maar dan gaf ze het later toch weer terug. Vol is vol denk ik.  En baby's luisteren vaak beter naar hun lichaam dan volwassenen die bijv. hun bord nog leeg eten terwijl ze al genoeg hebben gehad en eigenlijk al vol zitten.

Tenzij je denkt dat het laten staan van de voeding een andere oorzaak heeft natuurlijk, maar anders kan het geen kwaat lijkt mij. Zolang hij/zij het verder goed doet.

Terug
Bovenaan