Wanneer naar verloskundige en wanneer echo?

Lieve allemaal,

Sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben en zo rond 9 september uitgerekend zou moeten zijn.
Het is mijn eerste keer en weet helemaal niet wat ik kan verwachten etc. Vanaf wanneer kan/moet je naar een verloskundige? Kan je die zelf uitkiezen? Moet je doorverwezen zijn door je huisarts?

En de echo? Wanneer kan dat?

Hoop dat jullie willen reageren!

x

Ik had net in een ander topic al gereageerd hierover, maar blijkbaar gaan we net langs elkaar heen haha.

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd!
Je kunt dus zelf al een verloskundige uitzoeken en bellen om een afspraak te maken voor een intakegesprek en de 1e echo. Dit gebeurt tussen je 8e en 12e week, tenzij je om medische reden of een eerdere miskraam (want dan is de kans op een miskraam groter geloof ik) of iets dergelijks al eerder zou kunnen komen. Je zou morgen al kunnen bellen als je een verloskundige gevonden hebt, je kan ook afwachten wat je huisarts zegt maar sommige verloskundigen hebben het nogal druk en dus op het laatste moment pas een plekje vrij. Ik kan gelukkig terecht als ik 9,5 week ben :)

Succes ermee, liefs

@ ButterflyJess,

Dankjewel voor jouw berichtje en jij ook van harte gefeliciteerd! Wanneer ben jij uitgerekend?

Ik overleg even met m'n partner over wanneer bellen met verloskundige. Hij is nog veel voorzichtiger dan ik omdat het nog zo pril is. Hij is bang er (gevoelsmatig) teveel mee bezig te zijn, er teveel op te rekenen en dat het dan mis gaat.
Ik ben ook nog wel bang hoor. Bij ieder krampje, elk toiletbezoek ben ik ermee bezig.

x

Tuuurlijk willen wij reageren :)
Je moet lekker morgen bellen met de VK dat maakt het ook allemaal meer "echt". voor je gevoel.

Ik ben 1 sept. uitgerekend en mocht eigenlijk pas de 31e januari voor een echo komen, maar ik heb vanmorgen lekker gebeld en gezegd dat het heeeeel slecht uitkomt ivm het werk van mijn man en toen kwam ze met een nieuwe datum een weekje eerder!!! Joehoeoeoeoe Ik ben dan 8,5 week zwanger als ik mag komen voor de echo. Dit is ons 2e kindje en het blijft echt superspannend. Mijn zoon is nu net 5 jaar, dus de 1e zwangerschap ben ik echt een beetje kwijt :-/ hahaha maar we zijn natuurlijk SUPER BLIJ net als jij.
Succes,
groetjesssssss

Ik ben 5 september uitgerekend. Kon 25 januari terecht voor een echo, maar de intake kon pas op 2 februari dus moest de echo verplaatst worden naar 3 februari. Aan de ene kant erg jammer, maar aan de andere kant... misschien is er dan al meer te zien/horen op 3 februari ipv 25 januari.

Wat Mama van Myron net ook zegt, sluit ik me helemaal bij aan. Gewoon morgen al de verloskundige bellen, stel je zou bloed kwijtraken (wat niet te hopen is natuurlijk) kan je meteen naar je verloskundige bellen en weet je wat verder te doen. Ook als je andere vragen hebt, etc. En inderdaad, dan voelt het meteen weer een stukje meer 'echt'. Dus vanavond alvast een beetje rondkijken op internet naar een verloskundige in de buurt ofzo, en morgen lekker bellen voor je eerste afspraak. Je kan maar beter alles zsm geregeld hebben denk ik bij mezelf. Is natuurlijk maar een advies. Toen ik vorige week maandag exact 5 weken was heb ik ook al gebeld.

Terug
Bovenaan