Wanneer naar vier voedingen?

Hoi,

De titel zegt het al. Wanner kan je de over stap naar vier voedingen maken? Merlijn krijg borstvoeding en ik heb het idee dat hij de laatste voeding 23.00 uur iet meer nodig heeft.
Zijn jullie al naar vier voedingen en vanaf wanneer. Merlijn is nu 13 weken.

Groetjes
Mo

Tijn is nu 14 weken en we zijn 2 weken geleden overgestapt naar 4 voedingen. Dit was omdat hij de laatste fles echt weigerde. Het was een drama om hem die fles te geven dus zijn we na 2 dagen over gestapt naar 4 voedingen. Dit heeft bij ons geen problemen gegeven. Hij krijgt zijn laatste fles tussen half 7 en 7 en gaat daarna naar bed. Hij slaapt dan tot 7.15. Gisteren op het bureau zeiden ze dat hij de leeftijd er nog niet voor had, maar het lichaam wel. Hij is namelijk 66 cm en bijna 7 kilo.
Succes er mee.

Groetjes danielle

hallo
iris krijgt fles voeding en is nu 14 weken en 5 dagen ben gister begonnen om 4 voedingen te geven gister is het gelukt. wil even kijken hoe het vandaag gaat.
als ze het niet red ga ik weer terug na 5.
ik probeer het gewoon uit.
groeten petra en iris

Hoi,

Chelsey is vandaag 14 weken en 4 dagen en wij zijn ook gisteren begonnen met 4   voedingen en het is heel goed gegegaan!! Ze heeft gisteren om 20.30 haar laatste flesje gehad en ze kwam vanmorgen pas weer om 8.50, dus we mogen  niet klagen, maar als ze wel om meer gaat vragen dan krijgt ze er gewoon weer 5.

Ik had ook een paar weken geleden gevraagd van hoe moet ik dat gaan doen en vanaf wanneer mag het eigenlijk, maar ik ben er nu wel achter dat je kindje het vanzelf wel aangeeft, en dat je het gewoon moet proberen, ik zou zeggen probeer het wanneer jij en je partner de volgende dag vrij zijn, mocht je s nachts je bed uit moeten dan is het niet zo erg, en misschiern heb je wel net zo geluk als mij en kunnen jullie lekker uitslapen! Ohja, Chelsey krijgt flesvoeding.

Groetjes Elise mv Chelsey(23-9-06)

officeel advies van cb is 6 maanden, dan pas vier voedingen. Lukas heeft ok een tijd de laatste voeding niet gewild (nu 5 1/2/ maand) maar ondertussen smikkelt hij er weer lekker van. Ik verwacht alleen wel dat we hem er na ons volgende bezoek aan cb af gaan gooien. (dat is volgende weeka l)

het advies vanuit ons cb is vanaf 5 maanden naar 4 flessen..dan begin je in principe ook pas met fruithap..al ga ik het vanaf 4 maanden ook wel eens proberen.
maar die laatse fles kan   mijn dochter nog lang niet missen(ze is bijna 15 weken) en ik ben van mening dat ze die ook echt nog nodig heeft.ze is nog veel te jong om een fles te missen.
succes gr piewie-mama van mila 16-9-06

Hier op het cb gaven ze aan dat een kindje vanzelf aangeeft als de 5e fles eraf kan. Meestal is dat als ze tussen de 6500 en 6700 gram wegen. Dat is dus per kindje verschillend op welke leeftijd dat is. Tijs is nu 22 weken en heeft al die tijd nog 5 flessen gehad (vanaf de 4 weken). Verder heeft hij nog niets gehad en ons ventje is super tevreden. Echter de laatste paar dagen is hij echt ontroostbaar als we hem wakker maken voor zijn fles van 22.30 uur. Hij weegt nu 6900 gram, dus wij denken dat hij hiermee aangeeft dat hij die fles niet meer wil, ondanks dat hij hem met gemak nog leegdrinkt. Nu ben ik gisteren begonnen met Nutrix door zijn fles van 18.30 uur te doen en dan kijk ik wel hoeveel hij nog lust om 22.30 uur.

A.s. zaterdag ga ik beginnen met een groentehapje. Het cb hier raadt aan om daarmee te beginnen tussen de 5e en 6e maand, zodat ze er met de 6 maanden aan gewend zijn, want dan hebben ze de bijvoeding echt nodig.

Volgens mij is het dus geen kwestie van: wanneer mag  je kindje van 5 naar 4 voedingen, maar geeft je kindje vanzelf aan als hij de 5e voeding niet meer nodig heeft.

Groetjes,
mama van Tijs

let op veel kinderen krijgen de fles lees ik. borstvoeding is licht vertreerbaar en mag op verzoek gegeven worden. Ik heb mijn dochter tot 5 maand 5 a 6 voedingen gegeven. de laatste voeding was om 23.00 uur.

Miranda

Terug
Bovenaan